تسنیم نوشت:

یکی از تئوریسین‌های جناح دوم‌خرداد گفت که شکست روحانی را شکست اصلاح‌طلبان تلقی نمی‌کند.


سعید حجاریان تئورسین جریان اصلاحات در گفت‌وگویی در پاسخ به این سؤال که «شما شکل گیری یک نظام لیبرال را لازمه رسیدن به دموکراسی می‌دانید؟» گفت: البته لیبرالیسم حتما برای من جدی است اما یک چیزی این وسط هست و مشکل ما است. برای ما عدالت بسیار مهم است. جمع عدالت و لیبرالیسم خیلی سخت است. در غرب هم این مشکل بوده است.

او در بخشی از گفتگوی خود در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا مردمسالاری دینی می تواند خلأ را پرکند؟ می‌گوید الان درباره دین بحث نمیکنیم؛ تز من، سوسیال دموکراسی است. نخست وزیر سوئد که ترور شد، اولاف پالمه، ویلی برانت از رهبران سوسیال دموکرات بودند. آن‌ها خیلی تلاش کردند که راه وسط لیبرالیسم و عدالت را در پیش گیرند اما هنوز محقق نشده است. در ایران هم باید این کار شروع شود. پروژه‌های جدی ما همین است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تا حدودی دچار بحران راهبرد هستند، گفت: آن‌ها در کل می‌دانند چه باید بکنند اما نمی‌دانند از چه طریقی. بعضی‌ها اصلاح‌طلب نما هستند. به زبان دیگر اصلاح‌نما طلب هستند.

حجاریان در قسمت دیگر این مصاحبه با اشاره به مشکلات پیش روی دولت روحانی،گفت:روحانی چند ماه دیگر گرفتاری‌های عجیب و غریبی خواهد داشت؛ بی پولی، پروژه‌های عمرانی، اخراج گارگران، ناتوانی در پرداخت یارانه و حتی بخشی از حقوق دیگران. او(روحانی) تلاش می‌کند مسأله ما را با آمریکا حل کند تا از آن طریق در اقتصاد هم تحول ایجاد شود.

حجاریان با تأکید بر اینکه ما چاره‌ای جز دفاع از روحانی نداریم، گفت: شکست روحانی شکست ما نیست. او اصلاح‌طلب نبوده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    44 4
    سوسیال دموکراسی خوب است برای ایران. اما متاسفانه داریم به سرمایه داری غیر ملی دچار میشویم، تقریبا شده ایم. و بدتر اینکه وقتی قبول نداریم سرمایه داری را اما به آن دچار شده ایم، نه سرمایه داری را شفاف و قانونمند میکنیم، نه حواسمان به عوارض اش هست.