ایسنا نوشت:

همزمان با تغییر موضع آمریکا درقبال سوریه و نظام حاکم این کشور و به رغم تلاش‌ها برای متحد کردن مخالفان سوری، 40 عضو هیات هماهنگی مخالفان سوری استعفای خود را از این هیات ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، این استعفای گروهی در حالی صورت می‌گیرد که مخالفان سوری در تلاش‌ برای متحد کردن جبهه‌های مختلف هستند و می‌توان گفت استعفای این 40 تن از عضویت هیات هماهنگی مخالفان ضربه‌ی محکمی به مخالفان و تلاش‌هایشان به شمار می‌آید.

بنا به گزارش شبکه المیادین افراد مستعفی در استعفای خود علت این اقدامشان را اعتراض نسبت به اشتباهات سازمانی و سیاست‌های ضد و نقیض عنوان کردند. این در حالی است که رهبرانی در این هیات علت این امر را اختلافات در شاخه هیات هماهنگی مخالفان در خارج از کشور سوریه اعلام کرده‌اند.

استعفا دهندگان همچنین علت این اقدام خود را به حاشیه‌راندن جوانان و اعتراض نسبت به نشست هیات هماهنگی با ائتلاف مخالفان در پاریس عنوان کردند. این در حالی است که هیات هماهنگی به وجود برخی از اشتباهات اذعان کرده و برخی را نمی‌پذیرد و اعلام کرده که اختلافی بر سر نشست پاریس وجود ندارد و حساب زیادی بر روی دیدار مخالفان در قاهره که ماه آتی میلادی برگزار می‌شود باز شده و تنها اختلافات سازمانی و نه اختلافات سیاسی وجود دارد.

شبکه المیادین اعلام کرد که این افراد با ارائه استعفای خود قصد دارند یک ساختار سازمانی جدید برای مقدمه‌چینی برای مذاکرات گسترده پس از مذاکرات مسکو تشکیل دهند.

علاوه بر این دولت آمریکا در تغییر موضعی آشکار اعلام کرد که واشنگتن و مسکو خواهان براندازی نظام سوریه نیستند. پیش از این نیز کشورهای غربی با تغییر در مواضع خود نسبت به از سرگیری روابط با سوریه ابراز تمایل کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =