جان کری: رییس‌جمهوری آمریکا اختیارات کامل و قانونی برای امضا توافق‌نامه با ایران را دارد

ایسنا نوشت:

جان کری در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ هنوز مشخص نیست که آیا می‌توانیم با ایران به یک توافق سیاسی تا پایان مارس دست یابیم یا نه.

به گزارش رویترز، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس اقتصادی شرم‌الشیخ در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: هم اکنون نمی‌توانم به صورت قطعی بگویم که می‌توانیم با ایران به یک توافق دست یابیم یا خیر.

آمریکا و کشورهای عضو گروه ۱+۵ روز یک‌شنبه مذاکرات هسته‌ای خود با ایران را در لوزان سوییس برای دستیابی به یک توافق اولیه تا پایان مارس از سر خواهند گرفت.

هم‌چنین جان کری با توجه به انتخابات پارلمان اسراییل در هفته آینده اظهار امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران بتواند به ایجاد صلح در فلسطین نیز کمک کند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، جان کری، در ابتدا به پرونده هسته‌ای ایران پرداخت و گفت که واشنگتن مصرانه به دنبال امضای یک توافق خوب با ایران است.

وی در عین حال تاکید کرد، در صورتی که دوطرف به توافقی در این باره دست نیابند واشنگتن به گزینه‌های دیگر خود رجوع خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به نامه اخیر نمایندگان کنگره آمریکا به ایران مبنی بر صلاحیت نداشتن رییس‌جمهور آمریکا برای امضای توافق هسته‌ای گفت: کنگره هیچ اختیاری دراین باره ندارد، این نامه در روند مذاکرات وارد شده و به همه اطمینان می‌دهیم که رییس‌جمهوری آمریکا اختیارات کامل و قانونی برای امضا توافق‌نامه با ایران را دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =