مهر نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با انتقاد از موضع گیری های یونسی گفت: ایران علاقه ای به کشورگشایی ندارد.

محمد حسن آصفری، با اشاره به نوع حضور ایران در عراق گفت: کمک ایران به عراق راهبردی است و هر دو دولت خواستار توسعه روابط در زمینه های مختلف هستند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارتباط ایران و عراق بر پایه برادری و دوستی تعریف شده است و این نگاه به دلیل مشترکات بسیار میان دو کشور است. ملت ایران و عراق علاقه مند هستند سطح روابط تجاری و فرهنگی خود را افزایش دهند.

او با اشاره به برخی اظهارات درباره نوع تعامل و تسلط ایران بر حکومت عراق گفت: بی شک آن ها که چنین مواضعی را مطرح می کنند دنبال اختلاف افکنی میان دو کشور و دو ملت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات یونسی مبنی بر اینکه عراق نه تنها حوزه تمدنی است بلکه هویت، مرکز و پایتخت‌ ماست، گفت: مسائلی را که یونسی مطرح کرد نپخته، نسنجیده و اختلاف افکن بوده و خلاف منافع ملی کشورمان است.

آصفری ادامه داد: وی حق نداشته این مسائل را مطرح کند و این وظیفه رئیس جمهور است که درباره چنین اظهاراتی به مشاوران خود تذکر جدی بدهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به جهان نشان داده که علاقه ای به کشورگشایی ندارد و تنها و تنها خواستار برقراری ثبات در منطقه است، لذا باید جلوی این گونه اظهارات حساب شده یا احساسی را گرفت و اجازه نداد این گونه مسائل طرح شود.

او با بیان اینکه طرح این موضوعات می تواند روابط دو کشور را با چالش جدی رو به رو سازد، گفت: در شرایط فعلی منطقه اتفاقا نیاز است که بسیار حساب شده تر سخن گفت و لذا با توجه به نوع مسائل بیان شده از سوی یونسی و چالشی که این مسئله ایجاد کرده، شورای امنیت ملی باید حتما تذکرات لازم را با وی بدهد.

آصفری با بیان این مطلب که خود یونسی نیز باید نسبت به این اظهارات توضیحات لازم را بدهد و عذرخواهی کند، گفت: بیان این مسائل آن هم در لباس مشاور رئیس جمهور بسیار نامناسب است و یونسی باید درباره این موضوعات و حواشی آن توضیح دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: ضروری است که روحانی با یونسی برخورد جدی داشته باشد و حتی می تواند به دلیل حساسیت مسئله وی را عزل کند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    5 3
    چشم بهش میگم .شماجوش نزن
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    7 5
    ای به چشم فرمایش دیگه ای ندارین. فقط یه سوال اگه یکی از اعضای این دولت از دوستی با اسرائیل و یا مکتب ایرانی بگه چه حکمی براش صادر میشه
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    9 3
    شما اول برین مشایی رو از کنار رئیس محبوبتان عزل کنید.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    5 2
    چون شما می فرمایید حتما
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    7 3
    شما چکاره ای که برا رییس جمهور تعیین تکلیف میکنی؟ به وظایف نمیاندگی خودتان برسید، دولت را به دولتمرد منتخب بسپارید/
  • بی نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    4 4
    غرض ورزی تون نسبت به پایداری کاملا مشهوده....سیاه نشون دادن یه عده خیلی زشته....صفر و یکی رفتار کردن از اون هم زشت تره...نوک پیکانتون به جای اینکه روی یونسی باشه به حاشیه های دست چندم موضوع اشاره میکنه