۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

خبرنگار سی ان ان گفت در پی غیبت یک هفته ای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از محافل عمومی ، کرملین شایعات درباره بیماری پوتین را رد کرد.
به گزارش سی ان ان، به رغم شرایط نامناسب اقتصادی روسیه ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور طی روزهای اخیردر محافل عمومی حاضر نشده است. این مسئله موجب سئوالاتی درباره وضع سلامت ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور شده است.
ماتیو چنس خبرنگار سی ان ان گفت البته نباید به شایعات زیاد توجه کرد.
در اینترنت گمانه زنی های زیادی وجود دارد که ولادیمیر پوتین به شدت مریض است، سکته کرده است و یا یک بیماری جدی دارد . حتی شایعاتی وجود دارد که پوتین مرده است. با این حال کرملین همه این شایعات را به شدت رد کرده است. دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین در گفتگو با رسانه های روسیه گفته است همه این شایعات بی پایه و اساس هستند. وی کاملا سالم است و دست دادن وی هنوز آنقدر قدرتمند است که می تواند انگشت طرف مقابل را بشکند.
ماتیو چنس افزود این شایعات نشان می دهد که جایگاه پوتین از چه مرکزیتی برخوردار است که اگر چند روز از حضور در محافل عمومی خودداری کند افراد دچار سراسیمگی می شوند.
خبرنگار سی ان ان گفت پوتین طی چند روز اخیر نشست هایی داشته است . کرملین امروز تصاویری از دیدار پوتین با رییس دادگاه عالی روسیه منتشر کرد که این اقدام نشان می دهد وی اگرچه در تلویزیون دولتی حاضر نشده است اما نشست های دیگری برگزار کرده است. با این حال این تصاویر از طرف دیگر نشان نمی دهد و نمی تواند اثبات کند که آیا پوتین مریض است یا خیر. اما کرملین حتی سرماخوردگی پوتین را نیز رد کرده است.
خبرنگار سی ان ان همچنین درباره احتمال کاهش نرخ بهره در روسیه گفت پس از آنکه روسیه باافزایش بیش از ده درصدی نرخ بهره در این کشور را به هفده درصد رساند این نرخ را ماه گذشته به 15 درصد کاهش داد و اکنون گزارشهایی از احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره در روسیه منتشر می شود. این درحالی است که روسیه اکنون با مشکلات اقتصادی عمده ای روبرو است. ارزش واحد پولی این کشور به شدت در حال کاهش است. تورم در این کشور بسیار بالا است و همه اینها منجر به لزوم کاهش نرخ بهره می شود. با این حال مشکل دیگری که اقتصاد روسیه با آن روبرو است کاهش شدید رشد اقتصادی این کشور است. این کشور به طور موثر وارد رکود اقتصادی شده است و پیش بینی ها درباره کاهش رشد اقتصادی روسیه همچنان زیاد است و این مسئله منجر به شرایطی شده است که روسیه باید نرخ بهره را کاهش دهد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =