۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد کره شمالی روز پنجشنبه، در بحبوحه تنش‌های شدید در شبه‌جزیره کره، هفت موشک به آب‌های سواحل شرقی خود شلیک کرد.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی احتمالا خود بر عملیات پنجشنبه شب که از یک پایگاه پرتاب موشک در نزدیکی شهر سوندوک انجام گرفت، نظارت داشته است.
خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد این هفت موشک، موشک‌های زمین به هوا بودند.
شلیک این موشک‌ها حین رزمایش سالانه مشترک کره جنوبی و آمریکا که هر سال واکنش‌های خشمگینانه کره شمالی را برمی انگیزد، صورت گرفت. کره شمالی این تمرین‌های نظامی را تمرین‌های عمومی برای حمله به خاک خود تلقی می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این شلیک‌ها «قدرت‌نمایی جدید کره شمالی در برابر تمرین‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکاست».
کره جنوبی و آمریکا روز جمعه بخشی از رزمایش مشترک خود را به پایان رساندند. در تمرین کی ریزالو Key Resolve که دو مارس آغاز شد، حدود 10 هزار سرباز کره جنوبی و 8600 سرباز آمریکایی شرکت داشتند اما بخش عمده این تمرین شبیه سازی با رایانه بود.
ژنرال کرتیس اسکاپاروتی رئیس فرماندهی نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد این تمرین‌ها برای تضمین دفاع کره جنوبی «حیاتی» هستند.
مرحله دیگر این رزمایش موسوم به فول ایگل Foal Eagle که همزمان آغاز شد قرار است هشت هفته ادامه داشته باشد.
دهها هزار سرباز از هر دو طرف قرار است در این تمرین‌ها حضور داشته باشند.
کره شمالی پیش‌تر اوایل مارس با شلیک دو موشک به آب‌های شرقی خود، ناخرسندی خود را از تمرین‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا نشان داده بود.
سئول و واشنگتن می گویند این تمرین‌ها صرفا جنبه دفاعی دارد اما پیونگ‌یانگ آن را مقدمه حمله به خود تلقی می کند.
از آنجا که پس از پایان جنگ کره در سال 1953 پیمان صلحی بین دو کره امضا نشد، دو کشور به لحاظ فنی هنوز در وضعیت جنگی هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =