خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

هدف گیری دقیق اتاق فرماندهی گروه های تروریستی تکفیری مرتبط با رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی سوریه ضربه سهمگینی را به این گروه ها وارد کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، نیروی هوایی سوریه در این عملیات اطلاعاتی - امنیتی پیچیده، زمانی اتاق فرماندهی این گروه ها را در منطقه کودنه در نزدیکی خط حایل بلندیهای اشغالی جولان، هدف قرارداد که فرماندهان ارشد گروه های تروریستی تکفیری با هماهنگی ارتش رژیم صهیونیستی نشست ویژه ای برگزار کرده بودند.
یک کارشناس مسائل نظامی درباره اهمیت این عملیات می گوید، این عملیات به اندازه پیشروی اخیر نیروهای ارتش و مقاومت در جبهه جنوبی سوریه اهمیت دارد، زیرا در آن دستکم دوازده فرمانده ارشد گروه های تروریستی تکفیری کشته وهشتاد وپنج تروریست دیگر زخمی شدند که به بیمارستانهای اردن و رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی انتقال یافتند.
سرتیپ ترکی حسن افزود، این عملیات پیشگیرانه، نقشه اسرائیل را برای زمینه سازی حمله تروریستها به سمت بزرگراه راهبردی قنیطره دمشق خنثی کرد.
برپایه این گزارش، کشته شدن ابو اسامه النعیمی در این عملیات مورد توجه رسانه های ارتباط جمعی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، شخصی که رسان ها از وی به عنوان مزدور شماره یک رژیم صهیونیستی در جبهه جنوبی سوریه یاد می کنند.
سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه هم عملیات کودنا را تحولی مهم در روند نبرد دراین جبهه برشمرد و گفت، این عملیات نقطه عطفی در مسیر عملیات امنیتی نظامی پیچیده ارتش علیه گروه های تروریستی مسلح است که گمان می کردند، با برگزاری نشست ستاد عملیات خود در پانصد متری مراکز تجمع ارتش رژیم صهیونیستی در امان خواهند بود.
یحیی سلیمان در ادامه می گوید، از اینرو این عملیات پیام روشنی به رژیم صهیونیستی بود که قواعد درگیری در جبهه جولان نیز همانند جنوب لبنان به سود محور مقاومت تغییرکرده است.
حال ارتش رژیم صهیونیستی بدنبال این عملیات هواپیماهای تجسسی خود را برفراز مناطقی از جنوب سوریه به پرواز درآورد و به آماده باش نظامیان این رژیم در جولان اشغالی و منطقه اشغالی شبعای لبنان بسنده کرد.
یک کارشناس مسائل سیاسی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به این عملیات می گوید، گرچه این گروه ها ارتباط مستقیمی با رژیم صهیونیستی دارند و زخمی های عملیات کودنه به بیمارستانهای آن در داخل فلسطین اشغالی انتقال داده شده اند، اما این رژیم توان دخالت مستقیم برای حمایت از آنها را ندارد، زیرا می داند قواعد بازی تغییرکرده .
دکتر حیان سلیمان افزود، عملیات کودنه در استان قنیطره ، دومین عملیات اطلاعاتی امنیتی از این نوع پس از حمله پنجشنبه گذشته نیروی هوایی سوریه به نشست گروه تکفیری جبهه النصره در منطقه ادلب است که در آن شانزده تن از سرکردگان این گروه ازجمله فرمانده نظامی آن درسوریه کشته شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =