خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

ده‌ها هزار آمریکایی با امضای درخواستی خطاب به کاخ سفید خواستار شکایت از 47 سناتور جمهوری‌خواهی شدند که تلاش کردند در اقدامات باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران کارشکنی کنند.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه «پرس تی وی»، بیش از 155 هزار نفر روز چهارشنبه این درخواست را علیه سناتورهای یادشده امضا کردند، سناتورهایی که به گفته مردم آمریکا با نوشتن یک نامه سرگشاده به رهبران ایران مرتکب «خیانت» شده‌اند.
چهل و هفت سناتور جمهوری‌خواه آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایران هشدار دادند، هرگونه توافق هسته‌ای با دولت آمریکا، بدون نظر موافق کنگره فقط تا پایان ریاست جمهوری اوباما معتبر خواهد بود.
کاخ سفید اعلام کرده است به محض دریافت این درخواست به آن پاسخ خواهد داد. این درخواست فرصت دیگری برای محکوم کردن این نامه در اختیار دولت اوباما قرار می‌دهد.
این نامه زمانی مطرح شده است که مذاکره‌کنندگان آمریکایی خود را برای بازگشت به سوئیس و شرکت در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 5+1 که وارد مرحله حساس نهایی شده است آماده می‌کنند.
طبق این درخواست، 47 قانون‌گذار آمریکایی «هنگامی که تصمیم گرفتند قانون لوگان را نقض کنند مرتکب خیانت شدند. قانون لوگان که سال 1799 به تصویب رسید مذاکره بدون اجازه شهروندان با دولت‌های خارجی را ممنوع می‌کند.»
طبق این قانون فدرال، شهروندان آمریکایی بدون اجازه نمی‌توانند در روابط بین آمریکا و دولت‌های خارجی مداخله کنند. نقض قانون لوگان، جرم محسوب می‌شود.
تام کاتن، سناتور ایالت آرکانزاس این نامه را تهیه کرده بود. وی ادعا کرد تعداد حامیان این نامه در کنگره آمریکا از تعداد سناتورهای جمهوری‌خواهی که آن را امضا کرده‌اند بیشتر است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    49 4
    بنازم به آقای ظریف . یک تنه با سیاست های هوشمندانه اش دشمنان این مملکت را خوب بجان همدیگه انداخته . بر خلاف جلیلی و احمدی نژاد که دشمنان را به خانه آوردند و موجب بلا برای مملکت شدند آقای ظریف با هوش سیاسی خود نه اینکه سایه جنگ را از مملکت دور کرد بلکه همه اونها را بجان خودشان انداخت . الان میشه فهمید که چرا کسینجر در مورد آقای ظریف گفته بود دشمن قابل احترام.
  • بی نام A1 ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    16 53
    البته فراموش نشود 155 هزار نفر در مقابل جمعيت 280 ميليوني آمريکا قابل اعتنا نيست. ميشه کمي بيش از 5 در ده هزار نفر