رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورهای غربی فوق‌تخصص بحران‌آفرینی دارند، گفت: حوادث اخیر نشان می‌دهد که همه افراد باید تلاش کنند تا با مذاکرات سیاسی مشکلات را حل کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای علی لاریجانی امروز در جمع خبرنگاران در کاخ امیر قطر در پاسخ به این سؤال که پرونده‌های مهم در منطقه چگونه باید حل شوند گفت: پرونده‌های داغ در منطقه به اراده کشورهایی که در منطقه هستند، بستگی دارد.

وی افزود: اگر کشورهای منطقه انرژی خود را یکسویه کنند و با اطمینان به سمت راه حل‌های سیاسی بروند، توفیق خواهند داشت، از طرف دیگر برخی از کشورهای بزرگ مایلند بین کشورهای منطقه اختلاف باشد و از این اختلاف‌ها بهره‌های اقتصادی می‌برند و بحران‌ها را تشدید می‌کنند.

آقای لاریجانی تصریح کرد: برخی از کشورهای بزرگ فوق تخصص دارند که بحران ایجاد کنند؛ خودشان می‌روند و آن را به عنوان میراث در منطقه می‌گذارند و ضررش را کشورهای منطقه می‌برند.

وی افزود: تمام تلاش این است که در این گفتگوها همگرایی‌هایی در مسائل مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی به وجود آید تا کشورهای منطقه و اسلامی از انرژی خود استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از محمد مبارک خلیفی رئیس مجلس قطر گفت: ما همیشه با قطر رایزنی‌های نزدیک داشتیم و امروز هم مذاکرات خیلی سازنده و خوب بود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه دیروز یکی از مسئولان ایرانی بیان کرد که خروج منصور‌ هادی از صنعا اشتباه است، نقش ایران در تحولات یمن را چطور می‌بینید؟ تصریح کرد: طبعا ما این کار را درست نمی دانیم یعنی یمن به عنوان کشور مهم در منطقه باید حتما با گفتگوهای سیاسی به نتیجه برسد؛ موضع ما این است که همه طرف‌ها را به گفتگوهای سازنده برای راه حل‌های مشترک دعوت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید پند بگیرند که در سال‌های اخیر در سوریه، بحرین و لیبی چه راه حل‌هایی به کار برده‌اند؛ آیا از این راه‌حل‌ها بهره‌ای برده‌اند؟

علی لاریجانی افزود: حوادث اخیر این درس را می‌دهد که همه افراد تلاش کنند و با مذاکره سیاسی مشکلات داخلی خود را حل کنند؛ البته کشورهای منطقه هم می‌توانند از این خط حمایت کنند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =