ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به جمع‌آوری مواد غذایی مدرن از بوفه‌های مدارس گفت: این طرح انجام شده و حداکثر در دو درصد بوفه‌های مدارس هنوز اقدامات گفته شده، انجام نگرفته است و وضعیت خوبی ندارند که این دو درصد هم حل می‌شود، اما باید این را با زمانی که بیش از 50 درصد بوفه‌ها غیرقابل تحمل بود، مقایسه کنیم. به هرحال این کار شروع شده و بازخورد آن را گرفته‌ایم لذا ارزشیابی و مشکلات آن را برطرف می‌کنیم.

علی‌اصغر فانی در افتتاح اولین پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزی که در آن تفاهم‌نامه‌ای میان وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش درخصوص ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی به امضا رسید، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: کودکان در سنین دانش‌آموزی ابتدایی و متوسطه باید یاد بگیرند که چگونه زندگی کرده و از سلامت خود مراقبت کنند و فرهنگسازی این موضوع یکی از نقش‌های اساسی آموزش و پرورش است.

وی افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه شاهد شکل‌گیری رفتار درست در حوزه سلامت و بهداشت دهان و دندان باشیم. این تفاهم نامه به امضا رسید و در سراسر کشور در سطح دانش‌آموزان ابتدایی عملیاتی می‌شود. این کار انرژی و بودجه زیادی می‌طلبد اما امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و به خصوص مراقبان بهداشت مدارس بتوانیم این حرکت را در همه مدارس سراسر کشور گسترش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از اجرای این طرح بازخورد گرفته می‌شود و امکانات و توانمندی‌هایی که وجود دارد براساس این بازخورد و به تدریج توسعه می‌یابد. هرکاری را که با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت شروع کردیم، رها نکرده‌ایم چراکه اعتقاد داریم این طرح‌ها از اولویت‌های کاری ما بوده و دانش‌آموزان ما به آنها نیاز دارند.

فانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با حدود 20 دستگاه کشور تفاهم‌نامه امضا کرده است، گفت: همه این تفاهم‌نامه‌ها اجرا می‌شود و آنها به آموزش و پرورش کشور بسیار کمک می‌کنند.

وی درخصوص بوفه‌های مدارس و طرحی که برای جمع‌آوری مواد غذایی مدرن از بوفه‌های مدارس وجود دارد، گفت: این طرح انجام شده و حداکثر در دو درصد بوفه‌های مدارس هنوز اقدامات گفته شده، انجام نگرفته است و وضعیت خوبی ندارند که این دو درصد هم حل می‌شود اما باید این را با زمانی که بیش از 50 درصد بوفه‌ها غیرقابل تحمل بود، مقایسه کنیم. به هرحال این کار شروع شده و بازخورد آن را گرفته‌ایم، ارزشیابی و مشکلات آن را برطرف می‌کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردوس توسیوند A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    13 0
    من معلم نخوام ایشان وزیر ما باشند باید چکار کنم؟
  • مدیر مدرسه A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    4 0
    خوبه همه بدونن کسی نگران تعلیم و تربیت نیست وقتی یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت یعنی معلم رو کسی نمی بینه نتیجه اش معلومه جالبه وزیر نگران بوفه مدارسه ؟؟؟؟ بخدا خنده داره