۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

نماینده 57 ساله مردم تهران در خانه ملت که در مرحله نخست نظر سنجی خبرآنلاین در میان سه چهره سال صفحه سیاسی در کنار محمد جواد ظریف و سردارسلیمانی قرار گرفت، هم اکنون نیز در مرحله دوم به رقابت با سایر رقبا می پردازد.

عبدالله احمدی: علی مطهری ، فرزند استاد شهید مرتضی مطهری که برای اولین بار با شرکت در انتخابات مجلس هشتم از سوی فهرست انتخاباتی(رایحه خوش خدمت- حامیان محمود احمدی نژاد) به خانه ملت راه یافت. در همان سال های ابتدایی نظرات مستقل خود را بیان کرد و رفته رفته به منتقدی تبدیل شد که نسبت به نارسایی ها زبان به انتقاد و اعتراض می گشود.

 مطهری که در دولت دهم به طور کامل تبدیل به منتقد سیاست های دولت محمود احمدی نژاد شد، پس از اعتراض به حواشی به وجود آمده در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و همچنین اظهارنظرهای تند و تیز علیه دولت، در مرحله اول بررسی صلاحیت ها از سوی هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت اما دوباره با بررسی مجدد، ازسوی هیئت نظارت تایید شد و با اینکه در فهرست ائتلاف سراسری اصولگرایان( جبهه متحد اصولگرایی) قرار نگرفت توانست از فهرست انتخاباتی "صدای ملت" به مجلس را ه پیدا کند.

مطهری در انتخابات 88 معتقد به لغزش سیاسی نخبگان است و قائل به رسیدگی به تخلفات هردو رقیب شرکت کننده در این انتخابات است و ریشه حوادث پس از انتخابات را پرده دری های محمود احمدی نژاد در مناظره های انتخاباتی می داند که باید از سوی دستگاه قضایی نیز به تخلفات وی رسیدگی شود.

وی همچنین به عنوان وکیل ملت در تاریخ مهرماه سال 91 در اعتراض به رسیدگی نشدن به طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس از سمت نمایندگی مجلس استعفا داد ولی درخواست استعفایش رای نیاورد.

مطهری  طی این سال ها بر مواضع مستقل خود اصرار داشته و این در حالی است که برخی اصولگرایان دیگر او را اصولگرا نمی دانند و معتقدند او را باید اصلاح طلب دانست اما او معتقد است که با صراحت لهجه و بدون لکنت زبان و ترس،حرف حق می زند.

 هرچند که این نماینده مجلس  بارها از سوی رسانه های جریان تندرو مورد حمله قرار گرفته است اما در این میان او از حمله لفظی و حتی فیزیکی در امان نبوده است به طوری که اخیر از سوی برخی نمایندگان مجلس زمانی که نطق میان دستور خود را قرائت می کرد، مورد اعتراض همراه با برخوردفیزیکی قرار گرفت و هفته جاری که برای سخنرانی به دانشگاه شیراز دعوت شده بود ، از سوی افراد ناشناسی مورد حمله قرار گرفت و خودروی حامل وی از فرودگاه به دانشگاه مورد هجوم مهاجمان قرار گرفت و پس از پناه بردن در پاسگاه، به تهران بازگشت.

مادرعلی مطهری نیز در گفتگویی درباره وی گفته است که من از تمام فرزندانم راضي هستم و به نظر من دعاي پدرشان(شهید مطهری) پشت سرشان است. او در دفاع از فرزندش علی مطهری در برابر هجمه هایی که علیه وی می شود، تاکید کرد:« پسرم علی حق را می گوید اگر چه به ضررش باشد».

همچنین همسر علی مطهری نیز در جایی گفته است که از مظلومیت همسرم ناراحت می شوم. این در حالی است که برخی منتقدین و مخالفان سیاسی وی از جمله یک روزنامه منتقد پس از حادثه شیراز او را به مظلوم نمایی متهم کرده اند.

با این همه، علی مطهری امسال جزء چهره های خبرساز سال محسوب می شود و از آنجایی که در میان نامزدهای دریافت لقب چهره سال 93 از سوی خبرانلاین قرار گرفته، کاربران گرامی می توانند با مراجعه به صفحه نخست این خبرگزاری به انتخاب چهره سال از میان گزینه های موجود بپردازند.

17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 32
    خون فتنه گر حلال هستش
  • بی نام A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    27 0
    خدا بهش عمر و سلامتی بده که حرف مردم رو میزنه
  • مهدی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    24 0
    علی مطهری فرزند شهید مطهری است ترس وواهمه ای ازکسی ندارد حرف حق رامی زند ولی به زررش باشد خدارحمت کند پدرش را وبه آن شیر پاکی که خورده است
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    خدا پدرشو رحمت كنه وخودشو هدايت خدا عاقبتشو بخير كنه