ابنا نوشت:

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کشف بُعد مذهبی شخصیت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از جمله موضوعاتی است که برای بسیاری از کارشناسان غربی حائز اهمیت است و رسانه‌ها و مطبوعات مختلف خارجی از جمله گاردین، نیویورکر، الجزیره و ... با هدف تاکید بر توجه وی به شعائر مذهب تشیع و دین اسلام، به آن پرداخته‌اند.

به عنوان نمونه، «دکستر فیلکینز» در 30 سپتامبر 2013 در نیویورکر می‌نویسد: "سلیمانی یک مؤمن واقعی به اسلام بوده و او به مراتب مهذب‌تر از خیلی افراد است".

و یا «مارتین جی» در 13 نوامبر 2014 در سایت روزنامه دیلی صباح ترکیه به نقل از فرماندهان عراقی نوشت: "سلیمانی به ما آموخت که مرگ آغاز زندگی است و نه پایان آن".

حتی می‌توان گفت که ملقب شدن وی به «حاجی» یا «حاج قاسم» (به جای عناوین نظامی) در عراق، سوریه و به طور کلی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز سندی بر این مدعاست، گرچه شاید از کنار این موضوع بارها بی‌تفاوت گذشته‌ باشیم.

رسانه‌های دنیا علاوه بر اینکه سردار سلیمانی را مغز استراتژیک مسائل منطقه خطاب می‌کنند، سعی دارند تا ویژگی‌های مذهبی وی را نیز برای مخاطبان خود به تصویر بکشند.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    26 1
    درود بر حاج قاسم
  • بی نام IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
    7 1
    سلام و درود خدا بر مالک اشتر امام خامنه ایی حاج قاسم عزیز خدایا خودت نگهدارش باش