نسیم آنلاین نوشت:

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: عزت و اقتدار کشور در مذاکرات هسته‌ای حفظ شود.

این مرجع تقلید گفت: با حفظ اعتدال و توکل برخدا می‌توانیم در برابر دشمنان لجوج ایستادگی کنیم. برخی روزنامه‌ها با انتشار یک طرفه اخبار، فردی را مورد اتهام قرار می‌دهند. اظهار نظر یک طرفه و مغرضانه مصداق نفاق است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم با تاکید براینکه اظهار نظر یک طرفه و مغرضانه مصداق نفاق است، گفت: برخی روزنامه‌ها با انتشار یک طرفه اخبار فردی را در جامعه مورد اتهام قرار می‌دهند در حالی که قبل از آنکه کسی در دادگاه صالحه محکوم شود انتشار دادن خلاف شرع است.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه در روایات معصومین (ع) نیز بارها توصیه شده که نسنجیده و بی مطالعه سخن نگوئیم، عنوان کرد: اسلام دین اعتدال است و براین مبنا پایه‌گذاری شده است از همین رو باید از افراط و تفریط بپرهیزیم چرا که افراط و تفریط مایه بدبختی جامعه است.

او همچنین به مذاکرات و توافقات احتمالی در بحث هسته ای اشاره کرد و گفت: در این مسیر همواره باید عزت، اقتدار و پیشرفت علمی کشور حفظ شود، با حفظ اعتدال و توکل برخدا هم خواهیم توانست در برابر دشمنان لجوج ایستادگی کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و در میان مردم تاکید کرد و گفت: این موضوع عامل مهمی در حفظ سلامت جامعه دانست.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404023

برچسب‌ها