ایسنا نوشت:

 استاندار فارس ضمن ابراز تاسف از وقایع حادث شده برای علی مطهری در شیراز، گفت: حتما از آقای مطهری دلجویی و با عوامل ایجاد کننده این مشکل نیز برخورد می‌کنیم.
دکتر سیدمحمد احمدی عصر سه‌شنبه 19 اسفند در حاشیه جلسه شورای اداری استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: بروز این رفتارهای خارج از قانون در شان و جایگاه شیراز به‌عنوان یک شهر فرهنگی و سومین حرم اهل بیت(ع) نبوده و نیست. وی با تصریح اینکه از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خواسته تا عوامل بروز حادثه برای علی مطهری در شیراز، شناسایی شوند، گفت: به حتم کسانی‌که این اتفاقات را رقم زده‌اند، اشخاص عادی نبودند، اما برای ممانعت از تکرار چنین وقایعی باید بر اساس قانون با افرادی که بی‌قانونی می‌کنند،‌ برخورد کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دعوت‌کنندگان و برگزارکنندگان مراسم سخنرانی علی مطهری، زمان و چگونگی ورود وی را به مسئولان انتظامی و امنیتی استان فارس و شهرستان شیراز اطلاع‌رسانی نکرده بودند، گفت: بی‌تردید اگر اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح انجام شده بود، پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد که آقای مطهری به‌عنوان نماینده مجلس از محل پاویون تا محل سخنرانی بدرقه شود.

وی در عین‌حال از عملکرد دانشگاه شیراز انتقاد و تصریح کرد: شورای تامین شهرستان شیراز کتبا نظر خود را در خصوص این برنامه و حضور آقای مطهری اعلام کرده بود. ما از طریق فرماندار جهرم که رابطه دوستی با آقای مطهری دارند، از وی خواسته بودیم که برای این سخنرانی به شیراز نیاید و این سفر را با چند روز تاخیر انجام دهد، ظاهرا ابتدا وی پذیرفته اما بعد اعلام می‌کند این موضوع باید از طرف دانشگاه نیز اعلام شود.

احمدی تصریح کرد: من خدا را شاهد می‌گیرم که آنچه می‌گویم عین واقعیت است، آقای مطهری نماینده مجلس و فردی شناخته شده است، لذا بر ما فرض و لازم بود که اقدامات لازم را برای امنیت و احترام ایشان پیش‌بینی کنیم، از طرفی مهمان شهر ما بوده‌اند و باید حرمت می‌گذاشتیم. استاندار فارس با بیان اینکه مدیرکل سیاسی استانداری از طریق تماس تلفنی از قائم مقام دانشگاه در خصوص زمان حضور آقای مطهری سئوال کرده بود، افزود: اما زمان دقیق اعلام نشد، فرماندار شیراز هم نامه نوشته و خواستار اعلام زمان برنامه‌ ورود و سخنرانی شده بود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403983