روزنامه جوان در یادداشتی نوشت:

اگرچه انتخاب آيت‌الله يزدي را مي‌توان آب سردي بر پيكره بي‌روح جريان تجديدنظرطلب دانست اما با مرور سخنان مقام معظم رهبري و شخص آيت‌الله هاشمي مي‌توان دريافت كه اساساً اهداف اين طيف با آنچه به عنوان وظايف مجلس خبرگان تعيين شده فاصله بسياري دارد.

رهبر معظم انقلاب 9/6/1385 در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان با بيان اينكه مجلس خبرگان جاي سياسي بازي نيست، مي‌فرمايند: «‌اين مجلس جاي مسائل خطي و جناحي و دسته‌بازي و گروه‌بازي نيست؛ هدف اين مجلس و آن مقصود و غرضي كه براي آن به وجود آمده، يك مسئله كاملاً عمومي و ملي است. مسئله‌اي نيست كه انگيزه‌هاي جناحي و خطي و مخالفت‌هاي سليقه‌اي و اينها حق داشته باشند كه در كار اين مجلس دخالت كنند. اين مجلس بالاتر از اين حرف‌هاست. بنابراين صاحبان عقايد و سلايق سياسي مي‌توانند در همه جا، از جمله در اين مجلس حضور داشته باشند؛ ليكن جاي اعمال اين اغراض و اين جناح و خط‌گرايي‌ها اينجا نيست. بايد از اين انگيزه‌هاي جناحي جداً پرهيز كرد.»

آيت‌الله هاشمي هم در اجلاس سال 89 با اشاره به اقدامات يك جريان خاص بيان مي‌كنند: «تفرقه را اينجا مضر مي‌دانم، آن هم اين نوع تفرقه. ديگر از دست خود افراد روحاني بيرون رفته بود و دست آدم‌هاي خاص در خيابان‌ها و كوچه‌ها افتاده است و چه كردند كه هنوز هم دارند انجام مي‌دهند. واقعاً احساس خطر كردم. من يك طرف آن هستم و فكر كردم اگر مي‌توانم مسئله را حل كنم چرا حل نكنم.»

حال با توجه به آنچه ذكر شد، انتظار جامعه و دلسوزان نظام آن است تا برخي از بزرگان مجلس خبرگان از گذشته درس گرفته و اسير بازي‌ها و تحركات حزبي-جناحي يك جريان خاص سياسي نشده و در تصميمات خود جوانب احتياط را بيشتر از گذشته نگه دارند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    شما که از خیلی حوادث و رای گیری ها درس نمی گیرید
  • سلمان سلیمانی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    در باره آیت الله هاشمی رفسنجانی باید گفت : برای یک ابرمرد، شکست هم مانند پیروزی نتیجه یک اقدام است و برخلاف انسانهای معمولی حکم مرگ و زندگی ندارد.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    اتفاقا چون هاشمی رای نیاورد دلیل بسیار محکمی است بر استقلال مجلس خبرگان
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    خوب از انتخاب روحانی هم خیلی ها باید درس بگیرند
    • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
      9 10
      از انتخاب احمدی نژاد چطور ؟