رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به منظور ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به مردم، جمعیت هلال احمر فعالیت های مختلفی را انجام می دهد؛ ۱۵ برنامه تلویزیونی در این زمینه تولید شده که به زودی از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، سید امیرمحسن ضیایی، در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر با اشاره به آمار سازمان میراث فرهنگی گردشگری مبنی بر ثبت ۵۶ میلیون اقامت و ۳۰ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور در نوروز ۹۳ گفت: این امر نشان دهنده اهمیت این دوران بر آموزش و استفاده از آن به منظور فرهنگسازی است.

وی گفت: در نوروز سال جاری هزار نفر تلفات جاده ای در کشور به ثبت رسید، تصادف جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور محسوب می شود که البته به نسبت گذشته، آمار تلفات کاهش محسوسی داشته اما باید به روزی برسیم که تلفات جاده ای به صفر برسد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر اگر با روند سال ۸۴ و میزان فوتی های تصادفات جاده ای آن دوره پیش می رفت، اکنون ۵۴ هزار نفر در سال کشته می شدند: با فعالیت های همه جانبه سازمان ها و نهادهای مختلف امدادی و پیشگیرانه این آمار به ۱۷ هزار نفر رسیده است.ثبت یک هزار کشته در نوروز ۹۳ بسیار دردناک است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای مانور بزرگ آمادگی جمعیت هلال احمر برای استقبال از نوروز ۹۴ گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مانور میزان آمادگی خود را برای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی نشان دادند و امیدواریم نوروزی بدون حادثه را پشت سر بگذاریم.

وی در مورد ارائه آموزش ها به مردم اضافه کرد: یکی از ماموریت های هلال احمر ارائه آموزش های همگانی در زمینه مسائل امدادی است تا مردم بتوانند با استفاده از این آموزش ها در شرایط خاص عکس العمل مناسب از خود نشان دهند.

ضیایی گفت: جمعیت هلالاحمر در زمینه آموزش های همگانی در حوزه مسائل امدادی، فعالیت های مختلفی را انجام می دهد و در زمینه آموزش های امدادی و کمک های اولیه  ۱۵ برنامه تلویزیونی تولید شده که به زودی از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد. در زمینه تولید تجهیزات و داروها اقدامات خوبی در دست اجرا است، در زمینه تولید تجهیزات و داروها نیز اقداماتی برای بهبود کیفیت تولید انجام خواهیم داد تا کیفیت محصولات تولیدی بیش از گذشته افزایش یابد.

 در حاشیه این نشست رئیس جمعیت هلال احمر از مرکز جدید کنترل و هماهنگی عملیات های اضطراری که با همکاری پلیس راهور و راهداری قرار است تمامی دوربین های مستقر در سطح کشور را رصد کرده و بلافاصله پس از وقوع حوادث از طریق این مرکز اطلاع رسانی به نزدیکترین پایگاه و گشت امدادی انجام شود، بازدید کرد.

استقرار هزار پایگاه ایمنی و سلامت در سراسر کشور در نوروز ۹۴

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه برای نوروز ۹۴ یک هزار پایگاه ایمنی و سلامت در سراسر کشور استقرار می یابد، گفت: بیش از یک میلیون عضو جوانان و ۲۰ هزار جوان فعال در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.

وحید قبادی دانا در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار کرد: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف پیشگیری از تصادفات از سال گذشته به مرحله اجرا در آمد و در نوروز ۹۴ نیز شاهد اجرای این طرح از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  امسال کمپین ملی پیشگیری از تصادفات با حضور بیش از یک میلیون عضو جوان جمعیت هلال احمر و ۲۰ هزار تن از جوانان فعال به اجرا در می آید، تصریح کرد: از ۲۷اسفند سال جاری تا ۱۵فروردین ماه این کمپین در ۳۱ استان کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه برای نوروز ۹۴ یک هزار پایگاه ایمنی و سلامت در سراسر کشور فعال خواهد بود، گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با شعار «بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» اجرا خواهد شد و در آن تمهیدات لازم از قبیل ایمنی، بهداشت و تغذیه مسافران در سفر در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر این رانندگی با توجه اصول مناسب هم به رانندگان و مسافران یادآوری خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود بیشتر تصادفات به وقوع پیوسته در کشور مربوط به رانندگان سال اولی و جوانان است.

قبادی دانا به اجرای طرح مشترک جمعیت هلال احمر با یونیسف اشاره کرد و گفت: این طرح برای کاهش تصادفات با همکاری پلیس راهور، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها به اجرا در می آید و در این زمینه افراد می توانند فیلم کوتاه، عکس و ... تهیه کنند.

نقش هلال احمر در کاهش تلفات جاده ای برجسته بوده است

سرهنگ محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر با بیان این که سال ۸۴ آمار کشته های تصادفات ۲۸ هزار نفر بود که این رقم بیش از آمار شهدای جنگ تحمیلی بود، گفت: شدت تصادفات، تاخیر در امدادرسانی، تاخیر در رساندن مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات نامناسب از علل رشد کشته های تصادفات جاده ای بود.

وی با اشاره به آمار رشد کشته های حوادث جاده ای در پایان سال ۹۳، گفت: آمار کشته ها در سال ۹۳ به کمتر از ۱۷ هزار نفر رسیده است که هلال احمر نقش موثری در این زمینه داشته است. برای تداوم سیر نزولی کشته شدگان باید هماهنگی  در خدمت رسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گفته رئیس پلیس راه کشور تعداد تلفات سوانح جاده ای در سال جاری نسبت به سال گذشته یک هزار نفر کاهش داشته است.

وی گفت: نرخ کاهش تصادفات محقق نمی شود مگر با همپوشانی بخش های مختلف براساس هدفگذاری باید سال آینده آمار تلفات جاده ای را ۲۰ درصد کاهش دهیم که با خدمات جمعیت هلال احمر و اطلاع رسانی سانه ها می توانیم نسبت به تحقق این هدف امیدوار باشیم.

سرهنگ حمیدی گفت: ۴۰ درصد تلفات جاده ای در نوروز امسال مربوط به واژگونی خودروها بود که بعضا سرنشینان جان خود را از دست داده یا آسیب های جدی دیده بودند، لذا امسال نسبت به بستن کمربند عقب هم اهتمام جدی خواهیم کرد.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =