ایسنا نوشت:

پادشاه اردن که برای دیدار با مسئولان اروپایی به بروکسل سفر کرده است، با حضور در جمع نمایندگان پارلمان اروپا تاکید کرد که اردن و دیگر کشورهای مسلمان هیچگاه از مواضع خود در رویارویی با تروریست‌ها کوتاه نخواهند آمد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، عبدالله دوم، پادشاه اردن به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: داعش تهدیدی است که همه جهان را در معرض خطر قرار داده است. جنگ با تروریسم اکنون پیش از هر طرف دیگری جنگ ما مسلمان‌هاست و ما تا پیروزی کامل به آن ادامه می‌دهیم.

وی افزود: کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای این قاره با تروریسم و خطرات آن مواجه بودند و ما به آنها می‌گوییم که در کنار شما ایستاده‌ایم و به نبرد با تروریسم ادامه می‌دهیم.

عبدالله دوم ادامه داد: داعش و دیگر گروه‌های هم‌فکر آن به اسم دین جنایات بسیاری انجام داده‌اند. جنگ ما اکنون با گروه‌هایی است که هیچ دین و آیینی را باور ندارند و با ظاهرنمایی و به اسم خدا به قتل و کشتار دست می‌زنند. ما برای پیروزی بر این گروه‌ها نیازمند وحدت هستیم.

پادشاه اردن با اشاره به نقش ائتلاف در رویارویی با داعش گفت: اتحادیه اروپا و دیگر همپیمانان ما در رویارویی با این گروه تروریستی نقشی بسیار پررنگ دارند. اکنون ما با جنگ جهانی سوم که جنگ علیه تروریسم است مواجهیم حمایت شما از ما نشان دهنده این پیام است که منطقه و ملت ما شریکی برای خود در رویارویی با تروریست‌ها دارند.

ملک عبدالله دوم گفت: ما در وهله اول باید با تفکر افراطی‌گری و تروریسم مقابله کنیم و برای این منظور باید ابتدا اندیشه و تفکر جوانانمان را سامان دهیم تا به دام این گروه‌ها نیفتد.

وی با اشاره به جنایات اخیری که داعش علیه اقلیت‌های مذهبی در سوریه و عراق انجام داده گفت: ما مسلمانیم و از کودکی به ما آموزش داده شده که به هیچ جنبنده، گیاه و حتی مکانی که در آن خدا عبادت می‌شود تعرض نکنیم. پیامبر ما به ما گفته است به همان اندازه که خود را دوست دارید دیگران را نیز دوست داشته باشید و هر روز به هم سلام کنید که معنای صلح و دوستی در خود دارد. اگر اینگونه باشیم به ما می گویند مسلمان. جنایاتی که اخیرا علیه اقلیت‌های دینی به ویژه مسیحیان انجام شد جنایت علیه بشریت است و همه مسلمانان آن را محکوم می‌کنند.

پادشاه اردن ادامه داد: از آنچه که برای مسیحیان پیش آمده بسیار متاسفیم. مسیحیان در کشورهای مسلمان از جمله اردن بخشی از گذشته، حال و آینده این کشورها هستند و همواره از جایگاه خوبی در کشورهای خود برخوردار بوده‌اند. اکنون اسلام نزدیک به یک میلیارد و نیم پیرو دارد که اجازه نمی‌دهند یک گروه گمراه دینشان را از آنها بروباید.

وی ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای حل فراگیر و عادلانه درگیری میان فلسطین و اسرائیل گفت: ادامه درگیری ها و اختلافات میان فلسطین و اسرائیل، افزایش شهرک سازی ها و عدم احترام به حقوق فلسطینیان اعتماد جهان به قوانین بین المللی را تهدید می کند و به انزجارها در منطقه دامن می زند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =