نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در دومین گردهمایی معاونان امور جوانان استان ها در سال ۹۳ مسئله جوانان را از مهم ترین مباحث عنوان کرد و گفت: سازمان جوانان هلال احمر با یک میلیون عضو، فعالیت چشمگیری دارد و با این اعضا کار کردن توفیق بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در ابتدا از رئیس سازمان جوانان هلال احمر برای برگزاری نشستی به منظور به حرکت در آوردن جوانان در کشور تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه گفت: جوان مثل یک زمین آماده برای کشت است، خیلی باید روی آن کار شود تا قابل کشت شود و زمین آماده مرغزاری نیست؛ اما این جوان همه چیز را خیلی سریع می آموزد و چیزهایی که در جوانی می آموزد، همواره در یاد نگاه می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: این جوان نیروی بسیار زیادی دارد و بسیار همه چیز در آن انباشته است، همچنین جوانان با توجه به بنیه ای که دارند آماده برای فعالیت های ورزشی هستند و در شرایط مطلوبی قرار دارند. باید توجه داشت جوانان در زمینه های علمی یا در دوران دفاع مقدس فعالیتی درخشان داشته اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: دانشمندان بزرگی در طول تاریخ در سنین جوانی و نوجوانی به مدارج بالای علمی دست یافته اند و در این خصوص نباید آنها را دست کم گرفت.

وی در ادامه در خصوص فعالیتی که در سازمان جوانان هلال احمر جریان دارد، گفت: حال این جوانان به شما یا سپرده شده اند یا باید شما به دنبال جذب آن ها باشید. اگر سپرده شده باشند که مسئولیت شما سنگین است و اگر به آنها توجه نداشته باشید و تنها به فکر موقعیت خود باشید در قیامت باید پاسخگوی بی توجهی به نعمت الهی باشید. نعمت همین جوانان هستند و از شما سوال می شود با این جوانان چه کرده اید و به آنها آیا حرکت و وقوف داده اید؟

اهمیت حرکت دادن به جوانان در هلال احمر

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت حرکت دادن به جوانان، یادآور شد: شما باید امیدی باشید برای حرکت جوانان. جوان یک نیروی متحرک است که هم خود حرکت دارد و هم حرکت آفرین می شود و نباید این موضوع را دور از تصور دانست که همین جوان ممکن است روزی حرکت آفرین شود.

وی در ادامه از همگان خواست تا در امیدوار ساختن جوانان کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در خصوص وجود معضلات در جهان گفت: فکر نکنید تنها شرق گرفتار مسائل و معضلات اجتماعی است و این موضوع در کشورهای غربی بیشتر نمایان است و دیده می شود. صهیونیست ها در پنج محور مواد مخدر، روابط نامشروع، موسیقی انحرافی و مشروبات الکلی در دنیا فعالیت می کنند و به معضلات جهان دامن می زنند.

او در مورد اهمیت نقش جوانان در جامعه گفت: جوان تو خلیفه خدایی و بر روی زمین نمونه تاریخی همانند یوسف پیامبر که در تاریخ توانسته است جهان را تغییر دهد.

وی سپس از معاونان امور جوانان حاضر در نشست خواستار شد به جوانان مسئولیت بیاموزند و همت شان را بلند کنند.

نقش و فعالیت جوانان در عرصه بین الملل و کاهش اثرات بلایای طبیعی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بیان کرد: به جوان بیاموزید سرشت بشر شرور نیست، بلکه سرشت بشر خداجوی، علم جوی و خدمت گذار خداست. به جوانان باید کمک شود تا هدف زندگی و معنابخشی به زندگی را پیدا کنند. و باید به جوانان آموخت که می توانند و ما خود نیز ایمان آوریم که می توانند.

وی در پایان به قرائت بیانیه ای در خصوص نقش و فعالیت جوانان در عرصه بین الملل و کاهش بلایای طبیعی پرداخت. متن این بیانیه در این لینک قابل مشاهده است.

سپس در ادامه این نشست دکتر وحید قبادی دانا از حضور حجت الاسلام والمسلمین معزی تشکر و قدردانی کرد و از وی خواست تا در امور و برنامه های سازمان جوانان هلال احمر بر فعالیت ها نظارت داشته باشند و اگر ایرادی وجود داشت، تذکر داده شود تا تصحیح شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =