ایسنا نوشت:

وزیر دفاع یونان تهدید کرده است که موجی از مهاجران از جمله اعضای بالقوه گروه موسوم به داعش را روانه‌ اروپا می‌کند مگر اینکه آتن حمایت مالی دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پانوس کامنوس، وزیر دفاع یونان گفته است که آتن موجی از میلیون‌ها مهاجر اقتصادی را روانه اروپا می‌کند مگر اینکه حوزه یورو درخواست‌های خود را برای ریاضت اقتصادی کاهش دهد. اگر یونان نتواند حوزه یورو و صندوق بین‌المللی پول را برای ادامه بازپرداخت وام 172 میلیارد یورویی خود متقاعد کند، اواخر این ماه ورشکسته شده و مجبور می‌شود که از حوزه یورو خارج شود.

مرز یونان با ترکیه جبهه مقدم اتحادیه اروپا برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و تدابیر اروپایی برای توقف افراطگرایان برای سفر به خارج از پایگاه‌های داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود.

اگر حوزه یورو اجازه دهد که یونان ورشکسته شود، وزیر دفاع یونان گفت: آتن مجبور است تا به مهاجران غیرقانونی اسناد ورود به اتحادیه اروپا را بدهد و یا 10 هزار تنی را که هم اکنون در مراکز بازداشت هستند، روانه اروپا کند. اگر به یونان ضربه وارد شود، پس آنها باید بدانند که مهاجران اوراق ورود به برلین را دریافت می‌کنند.

وی افزود: اگر اروپا ما را در بحران رها کند، ما اروپا را از سیل مهاجران پر می‌کنیم و این برای برلین بسیار بد خواهد شد که در میان میلیون‌ها مهاجر اقتصادی برخی تروریست‌های داعش هم باشند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =