وزیران دارایی حوزه پولی یورو، موسوم به گروه یورو دیروز دوشنبه در نشست بروکسل به یونان هشدار دادند که «وقت را نباید تلف کرد.»

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز در همین حال گروه یورو موافقت خود را با گفتگوهای فنی بین کارشناسان مالی آتن و وام دهندگان بین المللی اعلام کرد، با این هدف که گشایشی در بن بست کمک مالی به یونان صورت گیرد.

یرون دایسلبلوم، رییس گروه یورو که پیشتر اصلاحات پیشنهادی وزیر دارایی یونان را ناکامل ارزیابی کرده بود در اجلاس وزیران دارایی حوزه پولی یورو در بروکسل گفت: «من نسبت به پرداخت این کمک در چند بخش کاملا آماده هستم، همانطور که قبلا در برنامه بود. اما این امر در وهله نخست منوط به دستیابی به یک توافق و در وهله دوم در گرو اجرای مناسب اصلاحات است.»

یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان که برای دریافت وام هفت میلیارد و دویست میلیون یورویی در صدد جلب موافقت شرکای اروپایی خود است در یک نشست خبری در واکنش به هشدار گروه یورو گفت: «هیچ وقتی از طرف دولت یونان تلف نشده است. این دولت از بیست و چهارم فوریه کارش را آغاز کرده و نه تنها به اداره کشور پرداخته بلکه مسیر اصلاحات را نیز ترسیم کرده است.»

منظور وزیر دارایی یونان اصلاحات هفتگانه ای است که دیروز دوشنبه در بروکسل تسلیم رهبران حوزه پولی یورو شد، صرف نظر از آنکه تا چه حد در داخل و خارج کشور با استقبال روبرو شود.

خبرنگار یورونیوز در بروکسل می گوید: «پس از نخستین جلسه میان کارشناسان نهادهای سه گانه وام دهنده و طرف یونانی، مذاکرات در سطح فنی روز چهارشنبه در بروکسل دنبال می شود. بدون شک آتن طی هفته های آینده در زمینه اجرای اصلاحات مورد توافق تحت نظارت شدید اتحادیه اروپا خواهد بود.»

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =