۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

ایسنا نوشت:

احمد الطیبی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر لزوم گردن زدن تمامی اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی، گفت: لیبرمن ورژن اسرائیلی داعش است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، احمد الطیبی، عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی (پارلمان) در واکنش به سخنان اخیر آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه این رژیم در کنفرانس انتخاباتی که با عنوان «صدای دموکراسی - انتخابات سراسری 2015» در آکادمی هرتزلیا برگزار شد، گفت: آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل و رهبر حزب «اسرائیل خانه ماست»، ریاست ورژن اسرائیلی داعش را برعهده گرفته است.

براساس گزارش روزنامه عبری هاآرتص، لیبرمن در این سخنرانی گفته بود: باید سر تمام اعراب ساکن اسرائیل که تمایلی به رفتن از اسرائیل ندارند را قطع کرد.

طبق گزارش این روزنامه، لیبرمن که به تازگی خواستار اخراج اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی (فلسطینی‌های 48) شده بود، در این کنفرانس مدعی شد: کسانی که با ما زندگی می‌کنند همه چیز دارند و تقریباً نصف «خاک» ما را در اختیار دارند.

طبق گزارش شبکه دو تلویزیون اسرائیل، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: اعراب ساکن «اسرائیل» که تمایلی به دولت ندارند، باید سرنوشتی متفاوت داشته باشند.

الطیبی، عضو عرب کنست اسرائیل در پاسخ به این اظهارات لیبرمن گفت: وضعیتی که لیبرمن توصیف می‌کند، از دل آن ورژن صهیونیستی داعش به دست می‌آید.

روزنامه اورشلیم پست چاپ اسرائیل به نقل از وی نوشت: لیست متحدی که شامل کاندیداهایی از میان فلسطینی‌های 48 در انتخابات پیش‌ روی اسرائیل خواهد بود، برای کنار زدن رهبران فاشیسم و نژادپرست دستگاه‌های دموکراسی عمل خواهد کرد.

الطیبی افزود: هرچقدر ما قوی‌تر باشیم، اسرائیلی‌های داعشی ضعیف‌تر خواهند شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این کنفرانس انتخاباتی گفت: هیچ توجیهی برای اینکه شهر ام الفحم بخشی از «دولت اسرائیل» باشد، وجود ندارد. تمام شهروندان اسرائیلی به مناسبت روز نکبت، پرچم‌های سیاه را برافراشته می‌کنند و از نظر من باید این افراد را رها کرد و من خوشحال می‌شوم که آنها را به محمود عباس تقدیم کنم.

همچنین لیبرمن بر تقویت انگیزه فلسطینی‌ها برای انتقال محل زندگی‌شان به کشور آینده فلسطین تاکید کرد.

لیبرمن در سندی رسمی برای حزب «اسرائیل خانه ماست» در سال گذشته اعلام کرده بود: اعراب اسرائیل که تصمیم دارند هویتی فلسطینی داشته باشند می‌توانند با لغو تابعیت اسرائیلی خود، شهروند کشور آینده فلسطین شوند.

وی افزود: اسرائیل باید این اعراب را از طریق مشوق‌های اقتصادی به لغو تابعیت اسرائیلی خود و شهروند فلسطینی شدن، ترغیب کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    40 8
    میشد به جای ورژن،نسخه بنویسین.