ایرنا نوشت:

نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا با اعلام اینکه دولت آمریکا با اعمال تحریم های جدید به دنبال براندازی دولت اوست، شخصیت های تحریم شده از سوی واشنگتن را قهرمان نامید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مادورو روز دوشنبه در واکنش به تحریم شخصیت های کشورش از سوی واشنگتن تصریح کرد: تحریم های آمریکا قصد دارند دولت سوسیالیست ونزوئلا را ساقط کنند.

رییس جمهور ونزوئلا به تلویزیون دولتی این کشور گفت: باراک اوباما به نیابت از نخبگان امپریالیست آمریکا شخصا تصمیم به عهده دار شدن وظیفه مداخله در ونزوئلا، براندازی و کنترل دولت مرا گرفته است.

مادورو همچنین هفت شخصیت کشورش را که روز دوشنبه به اتهام نقض حقوق بشر تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند قهرمان نامید و یکی از تحریم شدگان را برای وزیر کشوری دولت خود تعیین کرد.

وی تصریح کرد: من به آنها (اشخاص مورد تحریم آمریکا) تبریک می گویم.

وی افزود: این یک افتخار است که انسان در فهرست تحریم های آمریکا باشد.

رییس جمهور آمریکا در اقدامی مداخله جویانه روز دوشنبه فرمانی صادر کرد که به موجب آن ونزوئلا تهدید امنیت ملی آمریکا تلقی شد؛ فرمانی که شامل اعمال مجازات هایی علیه هفت شخصیت ونزوئلایی است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای مدعی شد: به مسئولان ونزوئلایی فعلی و سابق که حقوق بشر را زیر پا می گذارند و در فساد سهیم هستند، خوش آمد گفته نمی شود و ما ابزارهای بلوکه کردن درآمدهای آنان و همچنین ممانعت از استفاده آنان از سامانه های مالی آمریکا را داریم.

همچنین دلسی رودریگز وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد که دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور به زودی به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه هفت مقام ونزوئلایی با استدلال نقض حقوق بشر پاسخ خواهد داد.

حدود سه هفته پیش، نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا از ناکام گذاشتن طرح کودتایی با حمایت آمریکا در کشورش خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مادورو در یک نطق تلویزیونی گفت که دولتش توانسته از کودتایی که قرار بود با استفاده از یک جت جنگنده و حمله به کاخ ریاست جمهوری صورت گیرد، جلوگیری کند.

مادورو روز شنبه اعلام کرد، دولت متبوع وی تعدادی از اتباع آمریکایی را به اتهام انجام فعالیت های جاسوسی بازداشت کرده است.

ایالات متحده آمریکا و ونزوئلا بیش از یک دهه است که روابط پرتنشی را تجربه می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =