ایسنا نوشت:

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی و امنیت است و جمهوری اسلامی ایران نقشی بی‌بدیل در تامین امنیت و به ویژه امنیت انرژی در آن ایفا نموده است.

امیر دریابان علی شمخانی در مراسم الحاق ناوشکن دماوند در استان گیلان و در محل ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران توانست با بهره‌گیری از دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس، تهدیدات شکننده امنیت ملی از ناحیه دریا را با تدوین استراتژی کاملا هوشمندانه و پیگیری و اجرای آن به فرصت تولید قدرت و بازدارندگی موثر تبدیل کند.

او در ادامه اقداماتی که در حوزه متناسب‌سازی، طراحی، تولید و عملیاتی‌سازی تجهیزات نوین دریایی و همچنین ساختار و سازمان یگان‌های دریایی جمهوری اسلامی از نزدیک به دو دهه قبل تا امروز انجام شده است را مسیری قابل ادامه و ظرفیت‌افزا دانست.

او در این مراسم با اشاره به این‌که «نظامی‌گری در خزر جایی ندارد» گفت: نشان دادن اقتدار و ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدهای مشترک به ویژه تروریسم با رویکرد به امنیت دست جمعی و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های نرم و سخت کشور مورد توجه و اهتمام است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در سایه امنیت دست‌جمعی است که شکوفایی اقتصادی کشورهای منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌بدیل این دریا حاصل خواهد شد.

او گفت: در مقابل رویکرد همکاری که ایران در حوزه تعامل با مجموعه همسایگان خود دنبال می‌نماید، برخی قدرت‌ها مایل به استفاده از ابزار ایجاد تفرقه و شکاف تصنعی برای شکل دادن به اختلافات و زمینه‌سازی برای حضور خود در منطقه هستند.

او با ظالمانه، غیرقانونی و غیر وثر نامیدن تحریم‌ها گفت: تنها راه دستیابی به توافق هسته‌ای مبتنی بر نفع متقابل و لغو تمام تحریم‌هاست.

شمخانی گفت: ایران فرصتی به طرف مقابل در مذاکرات داده است تا بر مبنای منطق و در چارچوب حقوق بین‌المللی به بحران ساختگی پایان دهد.

او گفت: مسیر بهبود ساختار اقتصادی و تقویت بنیه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اقتصاد مقاومتی است نه نتایج مذاکرات و در این مسیر همه مسئولین اتفاق نظر دارند.

او گفت: تصور نیاز ایران به توافق به هر قیمتی ناشی از خطای محاسباتی طرف مقابل و اشتباه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تشریح شرایط حساس منطقه بر لزوم احترام به درخواست و حقوق قانونی و مشروع ملت ها تاکید کرد و گفت: حرکت‌های مردمی که به دنبال تحقق مطالبات مردم و به دنبال اصلاح وضعیت است با پیمان‌های سیاسی و امنیتی خارجی و با استفاده ابزاری از تروریسم قابل سرکوب نیست.

او با یادآوری خطای محاسباتی برخی کشورها که نتیجه آن در کشورهای سوریه و عراق با ایجاد هزینه‌های فراوان برای خود و دیگران دیده شده است گفت: هر حرکتی در برابر خواست و اراده مردم محکوم به شکست است.

او گفت: پیروزی‌های اخیر دولت و مردم عراق در برابر داعش نتیجه اتکا به توان و روحیه و باور داخلی است و جمهوری اسلامی ایران این موفقیت‌ها را تبریک می‌گوید و از هر اقدامی که به نفع این کشور در مقابله با تروریسم باشد حمایت خواهد کرد.

شمخانی در آئین الحاق ناوشکن دماوند با تقدیر از زحمات دانشمندان سختکوش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که این طرح عظیم را با موفقیت به سرانجام رساندند یادآور شد: هر اقدامی با تلاش مضاعف و جهادی در مسیر پیشرفت و اقتدار کشور صورت گیرد، مورد تقدیر و موجب افزایش امید و تقویت روحیه خودباوری در مردم خواهد بود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =