پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

وزارت صنعت، معدن و تجارت حرکت شفاف سازی و تسهیل تجارت قانونی را در جهت حمایت از تولید داخلی با جدیت دنبال کند/ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام لازم و هماهنگ برای مقابله با معابر ورودی و اسکله های غیر مجاز را فراهم کرده و از دخالت دستگاههای غیر مسئول در امر واردات جلوگیری کند.

یکصد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی روز یکشنبه به ریاست رییس جمهوری تشکیل و گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و اقدامات دستگاههای مسئول در مبارزه با قاچاق ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،بر اساس این گزارش، رویکرد تبعیض آمیز و برخی معافیت ها و استثنائات گوناگون که در قانون گمرکی و مقررات تجاری ایجاد شده، موجب افزایش تجارت غیر رسمی و رشد قاچاق در سالهای گذشته گردیده است.
آمارها نشان می دهد که اقدامات گمرک در یکسال گذشته در جهت کاهش مقررات زائد و همچنین الکترونیکی کردن فرایند، به کاهش قاچاق و افزایش درآمد گمرکی انجامیده است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی، لطمه جدی قاچاق بر تولید ملی و حقوق مصرف کنندگان را بسیار زیانبار و غیر قابل تحمل دانست و به وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا حرکت شفاف سازی و تسهیل تجارت قانونی را در جهت حمایت از تولید داخلی با جدیت دنبال کند.
رییس جمهوری همچنین به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ کرد تا اقدام لازم و هماهنگ برای مقابله با معابر ورودی و اسکله های غیر مجاز را فراهم کرده و از دخالت دستگاههای غیر مسئول در امر واردات جلوگیری کند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    14 0
    دولت بایدرتبه ورودبه بازارکسب وکاردرایران راظرف شش ماه تک رقمی کند. دراینصورت باایجاداشتغال درزمینه صنعت وکشاورزی وصادرات خودبخود تولید ملی حمایت میشودو واردات قاچاق هم کنترل میشود.لطفا نظرم رابرای جلب توجه رئیس جمهورمحترم ومسئولین مربوطه چاپ کنید
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    3 0
    دولت الکترونیک چه زمانی کامل میشود ۰۰یک سوال ساده