دو نقطه ضعف مجلس نهم از زبان عضو هیات رییسه مجلس/ مجلس امسال دو خانه تکانی خوب دارد

علیرضا منادی نقطه ضعف مهم مجلس نهم را تعدد قانون گذاری و ضعف هایی در نظارت دانست و و برای این نگاه خود معتقد است وقت مجلس بیشتر به قانون گذاری می گذرد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص سال اخر فعالیت مجلس نهم شورای اسلامی و خانه تکانی مجلس برای ورود به سال جدید گفت:مجلس در واقع امسال با مصوباتی که در بحث موانع تولید داشت،خانه تکانی خوبی در قوانین انجام داد که اتفاقات خوبی را در پیش خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:با تصویب این قانون درسال 93،تولید ما از آن معضلاتی که پیش رویش قرار دارد رها خواهد شد و این خانه تکانی خوبی بود.

وی با تاکید بر این که یک خانه تکانی دیگر در مجلس لازم است،افزود:اگر دولت این هفته طرح رتبه بندی فرهنگیان را ارایه دهدو ما با فوریت به آن ورود کنیم،کاربسیار خوبی خواهد شد که انشالله امیدوارم سال جدید رابتوانیم با بررسی طرح رتبه بندی معلمان شروع کنیم.
منادی سفیدان با تاکید بر این که این خانه تکانی در پایان سال 93 برای ورود مجلس به سال جدید لازم است خاطر نشان کرد:بخش مهمی از مردم ما فرهنگیان هستند که مجلس باید کمک کند، دل های ان ها را از این مشکلات معیشتی که دارند، تکان دهد. وی افزود:فرهنگیان ماازنظر مالی مشکلات زیادی دارند و البته منظور از مشکلات، صرفا مسایل مالی نیست.

نماینده مردم تبریز،اسکو و اذر شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:حس تبعیض نیز این عزیزان را که همیشه هواداران واقعی نظام بوده و هر زمان نظام کار سخت داشته است، پای کار ایستاده اند،آزار می دهد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس بهتر است به عنوان یکی از خانه تکانی های خود کاری کند که فرهنگیان، شب عید وضع مالی ومعیشتیشان بهتر ازسال 93 باشد.این عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت:البته یک خانه تکانی نیز خود مجلس لازم دارد که البته می خواهد آن را انجام دهد و آن بحث تغییر در ایین نامه داخلی است.وی افزود:ما داریم ایین نامه ی داخلی را به شکلی تغییر می دهیم که قانون گذاری در مجلس راحت تر و و دارای چهارچوب بهتری شودو این همه پیشنهادات حذف و اضافه داده نشود.

منادی ادامه داد:به این شکل، کارها مقداری کارشناسانه تر و قوانین با فرجه بهتر و با شرایط جامع تروکامل تری بدون نیاز به تنقیه در زمان های نزدیک تصویب می شوند. عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که از لحاظ سیاسی، سال پیش روی سال انتخاباتی مجلس شواری اسلامی است گفت:از نظر سیاسی نیز،سال جدید، سال انتخاباتی مجلس است و قطعا کارمجلس وسیع تر ومضاعف تر خواهد بود یعنی مجلس بخشی از کارش را برای امور جاری مجلس خواهد گذاشت و درنیم سال اخر، بخش دیگرزمان به سمت انتخابات مجلس خواهد رفت.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم گفت: امیدوارم امسال بتوانیم وظایف قانون گذاری مجلس را به نحو احسن انجام دهیم و در واقع هم از جایگاه قانونی مجلس مواظبت کنیم و از سوی دیگر، مراعات کننده تر از همه ی کاندیده های دوره دهم مجلس، برای انتخابات پیش رو عمل کنیم.وی نقطه ضعف مهم مجلس نهم را در تعدد قوانین دانست و گفت: نقطه ضعف اساسی مجلس این است که مجلس تعداد زیادی قانون می گذارد وزمان زیادی را نیز می گذارد.

عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی افزود: باید بخش مهمی از بحث ها به طرح نظارت بر خود قوانینی قرار بگیردکه تصویب می شوند ومن نقطه منفی مجلس نهم را در نظارت مجلس می دانم که ان طور که شاید و باید نیست.وی خاطر نشان کرد: انشالله باید این نقطه ضعف منفی را برطرف کنیم.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =