ایرنا نوشت:

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه از احتمال پیوستن 10 هزار اروپایی به گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، والس در گفتگویی خبری با اشاره به این که در سال 2015 میلادی ممکن است تعداد اروپایی هایی که به گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق می پیوندند سه برابر تعداد کنونی شود، گفت: هم اکنون سه هزار اروپایی در سوریه و عراق حضور دارند. این تعداد می تواند تا پیش از تابستان به پنج هزار و تا پایان سال به 10 هزار نفر افزایش یابد.

این گزارش حاکی است: یک هزار و 400 فرانسوی که بیشتر آنان جوان هستند یا تا به حال به گروه های تروریستی پیوسته اند و یا در صدد عزیمت به مناطق درگیری هستند. این تعداد در یک سال گذشته دو برابر شده است.

به گفته والس، تاکنون حدود 90 فرانسوی تروریست در درگیری ها کشته شده اند.

نخست وزیر فرانسه با اشاره به خطر بازگشت تروریست ها، سطح این تهدید را در سراسر دنیا، اروپا و به ویژه فرانسه بالا ارزیابی کرد و گفت: ما برای مدتی طولانی با این تهدید مواجه خواهیم بود.

فرانسه که همچون دیگر کشورهای اروپایی در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بود، امروز به شدت در مورد اقدامات تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به این کشور باز می گردند، نگران است.

این کشور همچنین مجبور شده است برای مقابله با این تهدید هزینه گزافی را صرف تدابیر امنیتی ضد تروریستی کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =