۰ نفر
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

یک پیام صوتی از «جان محمد اموازی» معروف به جلاد داعش بر روی اینترنت منتشر شده که در آن اموازی تاکید می‌کند او «تندرو نیست».

 

 

 


به گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه، در این پیام صوتی که ظاهرا در سال ۲۰۰۹ ضبط شده است، اموازی علیه عاملان حملات ۱۱ سپتامبر و انفجارهای ۲۰۰۵ لندن موضع می گیرد، و آن‌ها را به کشتن مردم بی‌گناه متهم می‌نماید.

جان یا «جلاد داعش» در این پیام صوتی از دیداری میان وی با یکی از افراد امنیتی بریتانیا سخن به میان می‌آورد. جان در این زمینه می‌گوید: «از من درباره حملات لندن پرسید… گفتم: مردمی بی‌گناه کشته می‌شوند و این تندروی است.»

سپس افزود: «مرد بریتانیایی از من درباره جنگ افغانستان پرسید. گفتم من اخبار را می‌شنوم. آنچه اتفاق افتاد یک اشتباه است. اگر می‌توانستم قربانیان را به زندگی بازگردانم این کار را می‌کردم.»

جان محمد اموازی در سال ۲۰۰۹ توسط دستگاه اطلاعات بریتانیا بازداشت شد و از سوی سازمان امنیتی‌ام آی ۵ مورد بازجویی قرار گرفته بود.

اموازی در این باره می‌گوید: «افسر بریتانیایی به من گفت که حرف‌هایم را باور ندارد که برای آموزش نظامی به سومالی نمی‌روم.. به او گفتم: بعد از این همه صحبت علیه تندرو‌ها، باز هم اعتقاد داری که من تندرو هستم.»

این پیام صوتی نسبتا قدیمی که اموازی ایمان خود نسبت به آزادی ادیان را اعلام می‌کند، این باور را که سازمان‌های امینتی بریتانیا به دلیل فشارهای مستمر، باعث تندروی اموازی شده اند را تقویت می‌کند.

به گفته اموازی افسر امنیتی بریتانیا وی را تهدید کرد که «مدت‌ها او را زیر نظر دارند و تحت نظر نیروهای امنیتی خواهد ماند.»

 

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقیمی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    8 0
    بیشتر عقب افتاده هستی تا تندرو والا به این راحتی گلوی مردم بیگناه را نمی بریدی