وکیل قلعه نویی: درباره ماجرای خوشحالی در دربی و گفته های موسوی بحث داریم/رای عادلانه نیست

حمید توسلی ؛ او وکیل امیر قلعه نویی ، سرمربی استقلال است. کسی که بعد از رد شکایت موکلش از جواد نکونام ، می گوید:«صادر نشدن قرار مجرمیت برای نکونام از نظر ما غیر عادلانه است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حمید توسلی وکیل امیر قلعه نویی در پرونده شکایت از جواد نکونام در گفت و گو با خبرآنلاین درباره قرار منع تعقیب برای کاپیتان تیم ملی گفت:«ما بر اساس روح قوانین هر کارشناس دیگری هم بود ، صادر نشدن قرار مجرمیت در این پرونده را عادلانه نمی دانست. ما مستندات مان را ارائه داده بودیم و انتظارمان این بود که پرونده به دادگاه ارائه شود.»
این وکیل دادگستری درباره دلایلش برای غیر عادلانه خواندن رای دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی می گوید:« ببینید بر اساس قانون رسیدگی به پرونده های مطبوعاتی ، شاکی برای ارائه شکایت به متن چاپ شده استناد می کند و ما با ارائه متن مصاحبه آقای نکونام به دادگاه ، مواردی که از نظرمان موارد اتهامی بودند را هایلایت کردیم و بر اساس آنها شکایتنامه مان را نوشتیم. حالا این طرف دیگر دعوا است که باید با مدارکی که ارائه می کند ، به اتهامات ما پاسخ بدهد.پس نوشته شدن این عبارت که{ قرار منع تعقیب به دلیل کافی نبودن مدارک صادر شده است.} از نظر حقوقی قابل قبول نیست.»
توسلی همچنین با اشاره به شهود حاضر شده در دادگاه و ارائه مستندات از سوی نکونام هم می گوید:«من مستندات در پرونده را دیدم. البته یک سی دی هم ارائه شده بود که آن را ندیدم اما شنیدم که همان فایل تصویری معروف است که قبلا هم در رسانه ها و فضای مجازی دست به دست شده . در آن فایل آقای قلعه نویی بیشتر درباره مسائل فنی حرف می زنند و به کسی توهین یا بی احترامی نمی کنند. البته من دقیقا نمی دانم درباره این سی دی اظهار نظر کنم چون محتوایش را ندیدم. همچنین آقای نکونام 3 شاهد به دادگاه معرفی کرده بودند که از نظر حقوقی ، دو نفر آنها قابلیت استناد در این پرونده را نداشتند و نفر سوم هم که آقای عمران زاده بود ، حرف های ایشان را تائید نکردند.» دو شاهد دیگر این پرونده یک خبرنگار و یک بازیکن سابق استقلال بوده اند .
وکیل قلعه نویی اعتقاد دارد حتی اگر همه مستندات ارائه شده به دادگاه هم مورد قبول فرض شود باز هم اتهامات دیگری در پرونده بوده که قابلیت طرج دارند. مواردی مثل ماجرای خوشحالی بعد از شکست تیم در دربی:« ببینید اگر به فرض بگوییم مدارک ارائه شده از سوی ایشان مورد قبول قرار گرفته باشد پس موارد دیگر شکایتی ما چه می شوند؟ ماجرای خوشحالی در دربی و مسائلی مثل گفته های ایمان موسوی . این نکاتی است که ما در باره شان بحث داریم. »
توسلی در پاسخ به این سئوال که چه عاملی را دلیل صدور قرار منع تعقیب برای نکونام از سوی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم ورزشی می داند ؟ گفت:«راستش ما احترام خاصی برای بازپرس ویژه پرونده قائل هستیم ، هیچ دلیل خاصی به ذهن مان نمی رسد. شاید شلوغی کار باعث شده ایشان چنین قراری را صادر کنند. با این وجود این حق را برای خود قائلیم که بتوانیم مراحل قانونی را ادامه بدهیم.»
252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =