شعار سال 93 تا چه اندازه محقق شده است؟نصرت الله تاجیک پاسخ می دهد

نصرت الله تاجیک گفت:عدم تحقق شعار های ما در کشور نشات گرفته از ضعف سیستم اداری کشور می باشد.

نصرت الله تاجیک ،کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت و گو با خبر  آنلاین،در مورد  عدم تحقق شعار سال بیان کرد: متاسفانه ما شاهدعدم تحقق شعار" اقتصاد و فرهنگ ،با عزم ملی و مدیریت جهادی"در کشور هستیم، زیرا در درجه اول کشور،دارای بافت فاسد سیستم اداری می باشد،هیچ کس نمی تواند از توان این سیستم اداری فاسد و ضعف امروز کشور بربیاید.اگر این روند ادامه پیدا کندو هیچ فکری برای سیستم اداری کشور نشود می تواند خیلی بلاها برسر انقلاب و نظام بیاورد.

وی در ادامه افزود:به عقیده بنده، مهمترین مقوله برای تحقق شعارهای داده شده، توجه به بافت اداری می باشد،باید یک عزم ملی در این زمینه به وجود آید. در حقیقت ما به یک تحولی اداری نیازمند هستیم ،با این سیستم فقط نیازهای روزمره رفع می شود و می گذرد و آینده تیره ای برای فرزندان آینده کشور را رقم می زند. مهم ترین وظیفه دولت و حکومت در حال حاظر فراهم کردن شرایطی است که تحولی در بافت اداری کشور به وجود بیاید از آن به بعد می توان برنامه ریزی کرد و امید داشت که برنامه هایی که ریخته می شود سر موقع انجام شود.

تاجیک  ضمن بین موانع به وجود آمده بر سر راه دولتمردان بیان داشت:ما با دو مشکل مواجه هستیم، یک مشکل بافت اداری که بیان شد و دیگری مشکل  فرهنگی عمومی کشور می باشد، تا این دو مسئله حل نشود، به عقیده من ایده ای متحول نمی شود و هیچ شعاری تحقق پیدا نمی کند و برناه ریزی های ما تنها روی کاغذ باقی می ماند ،اینکه بتوانیم برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم با این وضعی که فرهنگ عمومی دچار است، نمی شود.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت:اگر این بحث از نظر کمیتی برسی شود، به عقیده من حدود 60 تا 70 درصد فرهنگ عمومی کشور و 30 درصد هم بافت فاسد اداری کشور است که اجازه تحقق شعار های هر ساله کشور را نمی دهد.در این راستا دولت باید حجم بدنه و تعداد کارمندان خود را کاهش دهد.همانطور که مشاهده می کنیددر حال حاضر هر وزارت خانه دارای چندین ساختمان می باشد ،مدیریت همین ساختمان ها درد سر دارد، پس دولت باید حجم خود را پایین بیاورد و کوچک سازی کند. مشکلاتی که ما امروزه در سیستم اداری کشور با آن مواجه هستیم،باعث  شده  که هیچ گونه شعاری با وجود این مشکلات در کشور  قطعا عملی نخواهد شد.

29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =