ایسنا نوشت:

منابع محلی در شهر عدن اعلام کردند که وزیر دفاع این کشور نیز صنعا را ترک کرده و به شهر عدن، جایی که منصور هادی حضور دارد گریخته است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع محلی در شهر جنوبی عدن با اعلام این خبر تاکید کردند که شیعیان حوثی (انصارالله) منطقه اطراف منزل محمود الصبیحی، وزیر دفاع یمن را در صنعا محاصره کرده بودند.

پس از انتشار خبر خروج الصبیحی از صنعا، حوثی‌ها ایست‌های بازرسی جدیدی را در برخی از خیابان‌های پایتخت ایجاد کرده‌اند. الصبیحی یکی از اعضای دولت خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن است.

انصار الله الصبیحی را به عنوان رئیس کمیته عالی امنیتی (عالیترین نهاد تصمیم گیرنده در یمن) در ششم فوریه گذشته، تعیین کرده بودند.

در همین حال عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن شهر عدن را به عنوان پایتخت این کشور اعلام کرد و بار دیگر صنعا را اشغال شده خواند. این سخنان منصور هادی در واقع تنها یک تبلیغ محسوب می‌شود چرا که انتقال پایتخت نیازمند انجام اصلاحات در قانون اساسی است.

پس از کنترل حوثی بر صنعا، منصور هادی مدتی را در خانه ماند و سپس به عدن رفت. وی در تازه‌ترین سخنان خود به چگونگی فرار از صنعا و تماس‌هایش با انصارالله پرداخته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =