نشریه فارن افرز آمریکا مدعی شد که درگیری در یمن بیشتر یک جنگ داخلی است و درباره نقش ایران در یمن اغراق می شود.

به گزارش خبرآنلاین این نشریه آمریکایی با این همه اذعان کرد افزایش حضور یا کاهش حضور ایران در یمن می تواند تعیین کننده باشد.

فارن افرز نوشت زمانی که حوثی های یمن عبد ربه منصور هادی رییس جمهور طرفدار غرب یمن را مجبور به فرار از پایتخت کردند بسیاری در منطقه به این نتیجه رسیدند یک کشور دیگر منطقه تحت کنترل ایران قرار گرفت و یک مفسر برجسته نیز ایران را یک کشور تهاجمی توصیف کرد که شبیه آن در تاریخ معاصر دیده نشده است.

به نوشته این نشریه آمریکایی کشورهای حوزه خلیج فارس در حال اغراق درباره نقش ایران هستند حال آنکه جنگ داخلی در یمن موضوع تازه ای نیست و چندین دهه  است که گریبان یمن را گرفته است.

فارن افرز در ادامه تاکید کرده است که البته جای پای ایران همواره حتی در زمان شاه سابق این کشور نیز در یمن مشاهده شده است که از جنگجویان یمنی در مبارزه با شبه نظامیان مارکسیست در دهه 1960 حمایت می کرد. اکنون نیز شرایط به همین منوال است و حتی به رغم اینکه کودتا در یمن هیچ ارتباطی به اهداف ایران در منطقه ندارد، هر اقدامی ایران در آینده صورت دهد یا ندهد خود گویای مسایل خواهد بود.

به نوشته فارن افرز جمهوری اسلامی ایران محرز است که از گروه حوثی ها در یمن حمایت می کند حال آنکه واقعیت این است که اقدامات اخیر حوثی ها محصول ائتلاف مصلحتی با صالح است که خواستار بازگشت خانواده اش به قدرت است. حوثی ها توانسته اند در سپتامبر 2014 صنعا را تحت کنترل خود دراورند که صالح همچنان در آن به شدت نفوذ دارد. در ماه نوامبر نیز سازمان ملل به طور رسمی به همکاری صالح و دو فرمانده حوثی برای سرنگون کردن عبد الربه منصور هادی اشاره کرد.

4959

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =