ایرنا نوشت:

وزارت مهاجرت مالزی روز شنبه اعلام کرد حدود 700 هزار نفر از شهروندان مالزی و خارجی که در این کشور زندگی می کنند، به دلایل مختلف ممنوع الخروج شدند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'رعیت پست' به نقل از وزارت مهاجرت مالزی، نوشت بیش از 300 هزار نفر از شهروندان مالزی از جمله افراد بسیار مهم و سرشناس که لقب داتوک دارند، افراد مشهور و مقامات بلندپایه شرکت های بزرگ ممنوع الخروج بوده و نمی توانند این کشور را ترک کنند.

ساکب کاسمی، یکی از مقامات بلندپایه وزارت مهاجرت مالزی، گفت که 326 هزار و 533 مالزیایی به دلیل ورشکستگی اقتصادی و بدهی های بسیار زیاد، پرداخت نکردن مالیات و دلایل دیگر مجاز به خروج از مالزی نیستند.

وی آمار افراد ممنوع الخروج را براساس داده های استخراج شده از 13 سازمان مالزی تا 21 ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد و گفت که 356 هزار و 461 خارجی نیز ممنوع الخروج بوده و نمی توانند مالزی را ترک کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده، بسیاری از افراد برجسته و مقامات مالزی نیز در لیست سیاه قرار دارند.

این مقام وزارت مهاجرت مالزی، گفت که بسیاری از این افراد حتی نمی دانند در لیست سیاه قرار گرفته اند. این افراد مالیات بر درآمد خود را پرداخت نکرده و یا اقدام به بازپرداخت اقساط وام های بزرگ بانکی خود نکرده اند.

وی گفت که تعداد افرادی که در لیست سیاه ممنوع الخروجی مالزی قرار می گیرند هر سال در حال افزایش است.

مالزی با حدود 30 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق آسیا قرار گرفته و هر سال پذیرای بیش از 25 میلیون گردشگر خارجی است.

آماری از مالزیایی هایی که هر سال به خارج از این کشور سفر می کنند در دست نیست.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =