۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

ایرنا نوشت:

حاج فلاح (ابو عامر) ساکن یکی از کشورهای اروپایی و از فعالان 56 ساله جنگ علیه تروریسم در عراق که اکنون هشت ماه است در مناطق عملیاتی این کشور فعالیت می کند و می گوید که داعش را از مساجد لندن سازماندهی کرده و به عراق و سوریه گسیل کرده اند.

با این فرمانده عملیاتی که با نیروهای رسانه ای الحشد الشعبی جهت مقابله با جنگ روانی داعش نیز همکاری می کند، در منطقه عملیاتی تکریت آشنا شدم .

او می گوید که حداقل 24 سال است که ساکن اروپا است، اما از هنگام سقوط موصل در خرداد ماه امسال که به گفته وی 'آش آن در یک آشپزخانه چند ملیتی پخته شده'، به وطن برگشته و کار و خانواده را رها کرده است.

وی افزود که اطلاعات زیادی دارد که ماجرای موصل پیش از ورود داعش در خارج از عراق طراحی شده بود و سقوط آن با یک عملیات تبلیغاتی بزرگ همراه شد.

او به ماجراهای مربوط به تحصن های الانبار در سال 92 اشاره کرد که رسانه های جهانی یک صدا دولت عراق را به 'تهمیش' (انزوای) سنی ها متهم کرده و همزمان کشورهای منطقه سرگرم تسلیح اهالی الانبار شدند و راه را برای ورود داعش از سوریه به عراق گشودند و اینکه دولت عراق آن هنگام خویشتنداری کرد تا متهم به سرکوب اقلیت سنی نشود.

این رزمنده عراقی سووال می کند که حالا اصلا کسی از آن روزها و آن آشی که پختند، یاد نمی کند. آیا تاکنون یک بار هم که شده اندیشکده های آمریکایی به اشتباهاتشان در این خصوص اعتراف کرده اند، که می گفتند، این تحصن ها، اعتراضات مردمی و مقصر آن دولت عراق است.

نه تنها حاجی فلاح که بسیاری از عراقی ها هنوز فراموش نکرده اند، دولت های غربی و منطقه ای و رسانه های غربی - عربی چگونه دولت نوری المالکی را به انزوا و تبعیض علیه سنی های عراق و یک دست کردن دولت شیعه در این کشور متهم کرده و تحت فشار قرار دادند، حال آن که همان زمان به غیر از ریاست پارلمان و بسیاری از وزارتخانه ها، معاون المالکی، صالح المطلک از رهبران سیاسی اهل سنت بود که این روزها از سوی دیگر جریان های اهل سنت عراق متهم به سوء استفاده های مالی از محل اعتبارات ویژه آوارگان جنگی شده است.

فلاح، بحث را اینگونه ادامه می دهد، اطلاعات زیادی وجود دارد که پیش از ورود داعش به موصل در تابستان گذشته، این منطقه فروخته شده بود. برخی از نظامیان ارتش به داعش پیوستند، برخی ها تهدید شده و پیش از حمله داعش منطقه را ترک کردند و بسیاری نیز به دلیل خیانت هایی که در منطقه صورت گرفت، بعدا به قتل رسیده و کشته شدند.

این شهروند عراقی تبار اعتقاد دارد که در پرونده موصل پای خیلی ها از جمله آمریکا، اسراییل و کشورهای منطقه مانند ترکیه، عربستان و قطر در میان است و هنوز اسرار زیادی وجود دارد که تاکنون فاش نشده است.

به اعتقاد این فرمانده عراقی، کارگاهی که در آن داعش را طراحی کردند، تنها به استان های نینوا و دیگر استان های شمالی خلاصه نمی شد، آنها برای کل عراق برنامه ریزی کرده بودند، بطوری که داعش تا دروازه های بغداد رسید و نیروهای مردمی در پنج کیلومتری پایتخت به دفاع پرداختند.

از وی می خواهم که درباره نقش انگلیس در ماجرای سقوط موصل بیشتر بگوید و به یادش آوردم که همین یکی دو سال پیش دو نفر از اعضای داعش چگونه یک سرباز انگلیسی را در لندن سلاخی کردند و اخیرا هم اقدام تروریستی در فرانسه... سپس پرسیدم، یعنی غربی ها به ویژه انگلیسی ها واقعا احساس نگرانی نمی کنند.

او پاسخ داد که اولا انگلیسی ها سیاست های موذیانه ای در قبال ملت های منطقه از دو سه قرن پیش تاکنون داشته اند، بطوری که آنها اقلیت ها را به قدرت می رساندند تا همواره این خانواده های اقلیت نیازمند حمایت این کشور استعمارگر باشند، بطوری که در عراق، بحرین، یمن، عربستان، کویت و... اقلیت ها به قدرت رسیدند. بر پایه این سیاست، این کشورها همواره ملتهب و بی ثبات باقی می ماندند تا حضور انگلیسی ها در منطقه تضمین شود.

وی، درباره نگرانی انگلیسی ها از تهدید افراط گرایی هم توضیح داد که امنیت و جان مردم انگلیس برای تصمیم سازان این کشور خیلی مهم نیست، مهم آن است که سیاست هایشان به بار بنشیند، حتی اگر شده با همکاری گروههای تروریستی.

وی درباره سایر کشورهای غربی نیز گفت که آنها گمان می کنند چون از آتش فاصله دارند، دامنشان را نمی گیرد.

حاجی، در حالی که در سامرا از هم جدا می شدیم، دوباره تکرار کرد، داعش را در مساجد لندن سازماندهی کرده و به عراق و سوریه اعزام کردند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =