ایرنا نوشت:

نیروهای ارتش و الحشد الشعبی عراق برای محاصره کامل شهر البوعجیل، در حال پیشروی به سمت این منطقه در شرق تکریت هستند و درعین حال شهر العلم در شمال تکریت به محاصره کامل درآمده است.

به گفته منابع امنیتی، نیروهای عملیاتی آماده دستور فرماندهی برای ورود به العلم هستند که در عملیات ورود به این شهر، نیروهای عشایری در صف مقدم قرار دارند.

همچنین آزادی منطقه البوعجیل در شرق تکریت مرکز صلاح الدین بخش دیگری از پازل محاصره تکریت را تکمیل می کند.

گزارش ها حاکی است که به دنبال آزادی شهر الدور در جنوب تکریت و شکسته شدن خطوط مقدم در مناطق مختلف صلاح الدین، در روز جمعه ، ترس شدیدی در صفوف داعش ایجاد شده و در مناطق العلم و البوعجیل از فرماندهان خود درخواست کمک کرده اند.

به دنبال پیروزی های بزرگ هفته گذشته نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی تکریت و پاکسازی صلاح الدین، مجلس شورای صلاح الدین از اهالی دو شهر الشرقاط و الحویجه دعوت کرد که آماده استقبال از نیروهای ارتش و الحشد الشعبی و عشایر منطقه باشند.

داعش که روز جمعه برای جبران شکست ها در صلاح الدین و انحراف در مسیر عملیات دست به حملات بی حاصل علیه پیشمرگان کرد در شرق موصل زده بود، امروز شنبه در منطقه الدجیل در جنوب صلاح الدین دست به یک تهاجم زد که با مقاومت نیروهای مدافع این حمله شکست خورد و تعدادی از نیروهای داعش کشته شدند.

در همین حال گروههای مهندسی ارتش و الحشد الشعبی طی ساعات گذشته موفق شدند بیش از هزار بمب کارگذاری شده در شهر الدور را که دیروز آزاد شد، خنثی کنند. داعش بیشتر ساختمان ها و اماکن این شهر را بمب گذاری و تله گذاری کرده است.

هواپیماهای ارتش عراق نیز سه خودرو بمب گذاری شده را که به سوی نیروهای عملیاتی در منطقه کصیبه در شمال تکریت در حرکت بودند، بمباران کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =