ایرنا نوشت:

وزارت دادگستری آمریکا در نظر دارد اتهام فساد مالی علیه باب منندز سناتور دمکرات ایالت نیو جرسی آمریکا را که به مخالفت با جمهوری اسلامی ایران مشهور است، مطرح کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا در یکی از آخرین اقدامات خود قبل از ترک وزارت دادگستری، اقدام به امضای درخواست دادستان ها برای متهم کردن سناتور منندز کرده است.

دادستان های وزارت دادگستری آمریکا خواستار محاکمه سناتور منندز به خاطر فساد مالی وی با یک چشم پزشک در فلوریدا به نام سالمون ملگن در سال 2010 شدند.

براساس اعلام دولت آمریکا دکتر ملگن سفرهای پر هزینه ای را برای سناتور منندز تدارک دید ضمن آنکه از او در انتخابات هم حمایت کرد، این حمایت هم از حزب دمکرات و هم از سناتور منندز بود.

براساس اعلام دولت آمریکا این سناتور آمریکایی این هدایا را دریافت و در ازای آن تلاش کرد در دولت روی مسائلی تمرکز کند که به نفع این پزشک بود. سناتور منندز همچنین از قرار دادی حمایت می کرد که شرکت متعلق به این پزشک در جمهوری دومنیکن داشت.

پیش بینی می شود این اتهامات در هفته های آینده مطرح شود.

** منندز محاکمه خواهد شد

خبرنگار ایرنا از نیویورک نیز در این باره گزارش داد، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که باب منندز سناتور دمکرات و یکی از حامیان سرسخت تحریم ها علیه ایران به جرم فساد و رشوه خواری محاکمه خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه با انتشار این خبر یکی از اتهامات وارده به این سناتور با نفوذ آمریکایی را قبول رشوه از یک چشم پزشک میلیونر به نام سالومون ملگن عنوان کرده است.

به گفته مسئولان وزارت دادگستری آمریکا، منندز که قبلا نیز به اتهام فساد و رشوه خواری تحت تعقیب قرار گرفته بود، توانست با اعمال نفوذ سیاسی، خود را از محاکمه خلاص کند.

سناتور منندز از معدود مخالفان سیاسی اوباما درحزب دمکرات آمریکا است که درماه های اخیر برای به تصویب رساندن لایحه تحریم های جدید علیه ایران تلاش کرد، اما با مقاومت اوباما و تهدید او به وتو کردن هرگونه تحریم جدید علیه ایران مواجه شد.

دفتر باب منندز بعداز ظهر جمعه با انتشار بیانیه ای این اتهامات را رد کرد.

کارشناسان مسائل سیاسی آمریکا تصمیم وزارت دادگستری این کشور برای محاکمه یک سناتور شاغل را امر بی سابقه خوانده و گفته اند که موفقیت وزارت دادگستری آمریکا در محاکمه منندز، سرآغاز تازه ای درجدال های سیاسی داخل آمریکا محسوب خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =