تسنیم نوشت:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه در مواجهه با جریان تکفیر، اولویت با کار فرهنگی است گفت: البته باید مواجهه در جبهه نظامی را هم علاوه بر مواجهه فرهنگی و سیاسی در برنامه قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درباره جریان تکفیر گفت: جریان تکفیر از سه جهت قابل بررسی است و باید از سه راه با آنها برخورد کرد؛ اول جبهه سیاسی است و دیگری جبهه فرهنگی است. در این سالها از این دو جبهه با آنها مقابله شده است، اما جبهه بعد جبهه نظامی است. یعنی کسی که سلاح در دستش گرفته و به زن و مرد رحم نمی‌کند و میراث فرهنگی یک امت را تخریب می‌کند، با موعظه و کار فرهنگی و سیاسی هدایت نمی‌شود و باید به مقابله نظامی با آنها هم اندیشید.

او ادامه داد: تا این مرحله که جریان تکفیری پیش رفته است، دیگر فصل مقابله فرهنگی با این مجموعه که در جبهه نظامی می‌جنگند شاید تمام شده است، باید در این مرحله با آن‌ها با قدرت نظامی برخورد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اما به طور کلی برای پیشگیری و درمان افراط‌گرایی باید هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ فرهنگی و اعتقادی به مقابله با تکفیر برخیزیم تا موفق بشویم و ریشه‌های چنین جریاناتی را خشک کنیم.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: اما من معتقدم که در طبقه‌بندی این انواع مواجهه، اولویت با کار فرهنگی است زیرا باید با کار فرهنگی ریشه‌ها را سوزاند. چون جریان تکفیر از یک عده آدم بی‌سواد، کم سواد و عامی سرباز می‌گیرند و با سوءاستفاده از اعتقادات دینی و مذهبی، مجموعه‌ای از جوانان را به خود جذب می‌کنند تا جلیقه انفجاری به خود بسته و شهید بشوند. این‌ها افرادی ناآگاه هستند و مشکل اینجاست که آن‌ها حرکت خود را با پوشش مذهب و اعتقادات دینی پیش می‌برند و نه تنها به انسان و انسانیت ضربه می‌زنند بلکه اصل دین و دیانت را زیر سوال می‌برند.

او گفت: بنابراین برخورد با آن‌ها باید ظرافت‌ها و لطافتهای خاصی داشته باشد، زیرا برخی از آنها بر اساس اعتقاداتشان می‌جنگند و می‌گویند «من را زود‌تر بکشید زیرا می‌خواهم مهمان پیغمبر (ص) بشوم». این نشان می‌دهد که آن‌ها بر اساس یک اعتقاد پا به میدان گذاشته‌اند. برای مقابله با این اندیشه‌های باطل باید بصیرت‌افزایی و روشنگری صورت گیرد و از علمای جهان اسلام هم در این راه کمک گرفته شود.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه باید یک موج جهانی را در جهات مختلف علیه جریان تکفیر ایجاد کنیم، گفت: جهان اسلام در نظر مردم جهان با اعمال این تکفیری‌ها زیر سوال رفته است، ما باید با ایجاد یک موج جهانی اسلام واقعی را به مردم معرفی کرده و بگوییم که اسلام دین محبت، صمیمیت و اخوت است و به هیچ کس حق تعرض به دیگران را نمی‌دهد. یکی از رسالت‌های ما در این مواجهه فرهنگی پاک کردن چهره نورانی اسلام از جنایات و خیانت‌های آن‌ها است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نکته دوم در این مواجهه نجات مجموعه‌ای از انسان‌ها است که جذب آن‌ها می‌شوند و نکته سوم هم این است که در سطح عمومی افکار را نسبت به این تفکر بسیج کنیم که خود ملت‌ها مقابل آن‌ها بایستند. بنابراین کار ما باید روشنگری و بصیرت افزایی و پاک کردن چهره اسلام از جنایاتی است که به نام اسلام انجام می‌گیرد. این یک کار ارزشمند است که باید تداوم داشته باشد تا به نتیجه برسد.

این چهره فرهنگی با تاکید بر اینکه وهابیت تکفیری امروز با ساخت مدرسه و تقویت نیروهای مبلغ دینی افکار باطلشان را در ذهن‌ها ایجاد می‌کنند، گفت: ما هم باید از همین پایگاه و جایگاه با آنها مقابله کنیم و از این طریق به روشنگری و بصیرت‌افزایی در جهان اسلام بپردازیم.

به گفته حجت‌الاسلام تقوی سرمنشاء گروه‌های تکفیری که در آفریقا، آسیا و دیگر نقاط جهان فعال هستند، وهابیت تکفیری است. وهابیت است که این افکار را ترویج کرده و این نیروها را بسیج می‌کند و استکبار جهانی هم از آن‌ها استفاده می‌کند و برای پیش بردن برنامه‌های خود سود می‌جوید.

او گفت: سال‌های سال است که توطئه‌های آن‌ها در رابطه با انقلاب اسلامی از جمله ترور‌ها، جنگ‌های داخلی، جنگ هشت ساله و فتنه 88 نتوانست برایشان موفقیتی داشته باشد، به همین دلیل صهیونیست‌ها، جاسوس‌های انگلیس و آمریکا نشستند و طرحی ریختند که جهان اسلام را به خود مشغول کنند تا جلوی جاذبه‌های اسلام و انقلاب اسلامی را بگیرند؛ به همین علت آنها از موضع دیانت وارد شدند و مسلمانان را به جان هم انداختند و آنگاه خودشان کنار کشیدند. پول این جریان باطل را عربستان و امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس تامین می‌کنند تا خون مسلمانان بر زمین ریزد.

حجت‌الاسلام تقوی در پایان با بیان اینکه داعشی‌ها مسلمان نیستند، گفت: من روی آن‌ها عنوان «مسلمان‌نماهای صهیونیست» را گذاشته‌ام؛ شما ببینید آن‌ها تاکنون حتی یک گلوله هم به سمت اسرائیلی‌ها و رژیم صهیونیستی شلیک نکرده‌اند؛ حتی یک گام هم در راه آزادی قدس برنداشته‌اند، اما شکم زن حامله را در عراق و سوریه پاره کرده و جنین را از داخل آن خارج می‌کنند! مسلمانان را از کودک و پیر و جوان و زن و مرد می‌کشند. آن‌ها اشراری هستند که زمینه آموزش‌شان از طریق سرویس‌های جاسوسی استکبار فراهم شده که امکانات آن را هم وهابیت تکفیری فراهم می‌کند. این عوامل دست به دست یکدیگر داده و آن‌ها را به منطقه آورده‌اند تا جلو رشد انقلاب اسلامی را بگیرند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =