۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۵

لس آنجلس تایمز نوشت:

 برخی به ژنرال قاسم سلیمانی لقب «سوپرمنی» داده اند که ماموریتش خنثی کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقویت شکوه انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.
این روزنامه  نوشت: صرف نظر از اینکه ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در کجا ظاهر شود و چه تصاویری از او چه در کنار رهبران ارشد ایران و چه در میان جنگجویان مردمی منتشر شود، وی همچنان کابوسی برای سیاستگذاران آمریکایی است، یک چهره مبهم اما ظاهرا همه جا حاضر. با توجه به حضور وسیع و گاهی اسطوره ای اش در فضای مجازی و گزارشهای بی وقفه مطبوعات بین‌المللی، می‌توان گفت که وی بطور همزمان در چند میدان جنگ حضور دارد.
برخی به این فرمانده اسرار آمیز تهران لقب «سوپرمنی» داده اند که ماموریتش خنثی کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقویت شکوه انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.
میزان تاثیرگذاری واقعی این مامور اساطیری تهران ممکن است جای سوال داشته باشد. اما در فضای مجازی، سلیمانی، با محاسن خاکستری، چهره با صلابت و شباهتی به «جالب ترین مرد در جهان» به یک چهره تاثیرگذار مهم، تبدیل شده است. حضور وی در میادین جنگ، طبق روایتهای های فزاینده به منزله پیروزی برای جنگجویانی است که شانس بهره مندی از حضور وی را دارند.
سلیمانی (مشهور به حاج قاسم در خاورمیانه) بتازگی در کمک به حمله اخیر دولت عراق برای بازپس گیری شهر تکریت عراق از دست داعش نقش داشته است. وی که نزد مردم عراق بسیار محترم است، ظاهرا برای «مشورت» به فرماندهان عراقی به آنجا رفت.
ناظران حوادث خاورمیانه با حساسیت خاصی تحرکات سلیمانی را در سراسر سوریه و عراق و دیگر مناطق جنگی ردیابی می‌کنند و هر تصویر جدیدی از روباه نقره ای (چهره ارزشمند) سپاه پاسداران ایران به هنگام بازدید از نیروهای خط مقدم،‌گفتگو با مقامات رده بالا و حتی دلجویی دادن به یک کودک کانون توجه قرار می‌گیرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403287

برچسب‌ها