استقلال در تنگنای مالی است و بهرام افشارزاده اگر تجربه 50 سال مدیریت ورزشی نداشت شاید امروز آبی ها به جای صدر جدول ، دعواهایی خونین تر از جنس مدیریت پرسپولیس در ماه های گذشته داشتند.

 

آریا صالحی- خبرآنلاین: استقلال در ساحل آرامش است اما مدیریت تیم و بازیکنان در تنگنای مالی هستند. آبی ها همچنان در مسیر پیروزی پیش می روند و سرانجام توانستند دوباره صدر جدول را پس بگیرند. آنها که به گفته مربی شان ماه هاست پول نگرفتند ، با دریافتی متوسط 30 درصد درحالی که 70 درصد از زمان بازی های لیگ گذشته ، دم از مطالبات شان نمی زنند اما فشار زیادی را تحمل می کنند.

بیست میلیارد و البته چند میلیارد اضافه

اسپانسر استقلال بیش از 70 درصد تعهداتش به استقلالی ها را انجام داده اما هنوز در تنگناست. بی پولی گریبان این تیم را گرفته.ورودی پول به تیم تا امروز بیش از 15 میلیارد تومان بوده اما تنها 7 میلیارد تومانش بین بازیکنان تقسیم شده است. این درد آبی هاست. این بی پولی اما چطور اتفاق افتاده است؟ امیررضا خادم در ابتدای فصل و برای تامین هزینه های استقلال که در این فصل 15 میلیارد تومان برآورد شده بود ، برند این تیم را به مدت یک سال به یکی از دوستان حمیدرضا سیاسی یعنی شخصی به نام سبک دست اجاره داد. مردی که تا به حال کسی چهره اش را ندیده و خادم می گوید از شرکای تجاری سیاسی بوده اما اسپانسرینگ استقلال را مستقل از شریکش بر عهده گرفته است. او باید برای یک سال به تیم 18 میلیارد تومان می داد و 2 میلیارد تومان هم پندار توفیقی از نزدیکان به امیررضا خادم تعهد کرد بپردازد. مردی که حضورش در هیات مدیره استقلال جنجال ساز شد اما حالا تنها او در میان اعضای اضافه هیات رئیسه تیم است که می گویند سهمش را پرداخته است. در ابتدا قرار بود در هیات مدیره استقلال ، چند نفری باشند که بتوانند هر یک مبلغی را برای تیم بیاورند. درست مثل کاری که قرار بود سیاسی در پرسپولیس و برای بهنام پیشروی کیش انجام بدهد. افرادی چون افجه ای و صادقپور که حضورشان در هیات مدیره استقلال همه را شوکه کرده بود.

پول هایی که پیش خور شدند

اسپانسر جدید شروع به کار کرد و قصد درآمدزایی داشت که فهمید تبلیغ روی پیراهن تیمش را مدیریت سال قبل تیم هزینه کرده است. آنها 4 میلیارد تومان را اینگونه از کیسه پریده دیدند و قرار شد به ازای این 4 میلیارد تومان انصاری ، 4 میلیارد از پولی که باید بیاورند کم شود . این اما تمام ضررهای استقلال نبود و علی فتح الله زاده بیش از 2 میلیارد تومان هم از سازمان لیگ گرفته بود تا هزینه کند. استقلالی ها که فکر می کردند غیر از 20 میلیارد اسپانسر ، 3 میلیارد هم اعضای هیات مدیره شان می آورند و 10 میلیارد هم از سازمان لیگ می گیرند تا مشکل مالی نداشته باشند و تازه بتوانند بخش عمده بدهی های معوق تیم را بپردازند به یکباره با چالشی بزرگ روبرو شد. اسپانسر با احتساب پول علی انصاری و 2 میلیارد تومانی که پندار توفیقی به تیم داده است تا امروز 15 میلیارد تومان به استقلالی ها داده اما در حقیقت این تیم فقط 11 میلیارد تومان گرفته است. یازده میلیارد تومانی که خودش هم مدعیان زیادی داشته است. از پول مالیات ها گرفته تا بدهی های معوق به بازیکنان خارجی که شکایت کرده بودند و حکم کسر امتیاز را تقریبا در دست داشتند. شرکت هایی که توقیف اموال می گرفتند و هر بار بخشی از پول باشگاه از حسابش خارج می شد تا چیز زیادی برای تقسیم بین بازیکنان نماند و باشگاه هم بدهی های زیادی داشته باشد.

وای از سازمان لیگ!

پندار توفیقی می گوید:« سازمان لیگ در ابتدای فصل به ما گفت این فصل تا 10 میلیارد تومان می توانیم روی آنها حساب کنیم اما کلا500 میلیون از آنها گرفتیم. آنها تا به حال باید 5 میلیارد تومانی به ما می دادند. 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهانه اینکه از قبل هزینه شده از ما کم کردند و فقط 500 میلیون از آنها گرفتیم که همین آخرین پرداختی مان به بازیکنان بوده است. اگر سازمان لیگ طلب های ما را می داد الان هیچ مشکلی برای پرداخت دیون بازیکنان نداشتیم.»

سازمان لیگ حالا بزرگترین بدهکار به استقلال است و افجه ای  دیگر عضو هیات مدیره استقلال هم می گوید:« به هر حال اگر پول های مان را گرفته بودیم الان این مشکلات را نداشتیم.»

افجه ای و صادقپور

آنها البته مشکلی هم با چند عضو هیات مدیره شان دارند.و یکی از این اعضا شخص افجه ای است که می گوید:« من هیچ تعهدی نداده بودم که پول بیاورم . البته دیگر دوستان این تعهد را داشتند اما من قرار شد از تجربه اقتصادی ام کمک بگیرم و اسپانسر بتواند به این واسطه درآمدزایی کند.» غیر از او رضا صادقپور هم در قول و قرارهایش با امیررضا خادم قرار بوده 2 میلیارد تومانی برای استقلال پول بیاورد. این مدیر پیشین تیم فوتسال آبی ها که مدیریتی مهم در امور بانکی دارد البته چند صد میلیون تومانی را برای تیم های پایه آبی ها هزینه کرده اما این ارقام تا 2 میلیارد تومان وعده داده شده از سوی او که مسئولان وزارت ورزش بر آن تاکید دارند در تضاد است. نلاش خبرآنلاین برای گفت و گو با صادقپور در این باره نتیجه بخش نشد تا خودش درباره اینکه آیا تعهدی داده یا به تعهدش عمل کرده به نتیجه نرسید. صادقپور که از خانواده استقلال است البته می تواند هر زمان که خواست در این باره با خبرآنلاین سخن بگوید.

به این ترتیب فتح الله زاده ، افجه ای ، سازمان لیگ و صادقپور ، آنهایی هستند که باشگاه استقلال به دلیل تصمیمات شان با مشکل مالی مواجه شده است. اگرچه با همه مشکلات ، افشارزاده به زیبایی این تیم را مدیریت کرده و نگذاشته اسیر حاشیه ها شود.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =