شیخ احمد کویتی وارد قمار فوتبال شد/بلاتر فوتبال را بعد از خودش هم به پلاتینی نمی دهد

شیخ عرب سرانجام وارد گود شد. مرد کویتی که ورزش آسیا را سالهاست در چنگش دارد حالا ورود کرده تا عضو هیات اجرایی و نایب رئیس ای اف سی باشد.

 

فرهاد عشوندی- خبرآنلاین :شیخ احمد فهد الاحمد الصباح ؛ این نام سالهاست که ورزش آسیا را زیر یوق خود دارد. مردی 50 ساله و اهل کویت. یکی از اعضای خاندان سلطنتی این کشور که دلارهای نفتی اش را در ورزش هزینه کرد تا صاحب امپراتوری شود. او سالهاست ریاست شورای المپیک آسیا را بر عهده دارد اما این تمام رویاهایش نبود. او در پایان دوره ریاست دکتر ژاک روگ وقتی دید نمی تواند خود را در مقام جانشینش ببیند ، توانست با کمک به باخ برای رسیدن به کرسی ریاست ، خود را به ریاست آنوک برساند. شورایی که دومین نهاد تصمیم ساز برای ورزش های غیر فوتبالی دنیاست.

شیخ اما با ریاست آنوک هم راضی نمی شد. او به پست های بزرگتر فکر می کرد. رویاهای بزرگتری در سر داشت. رویای بزرگ فوتبال. او در 4 سال گذشته ، پله به پله خود را به تشکیلات اداره کننده فوتبال نزدیک می کند. مرد کویتی در سرنگونی بن همام قطری نقشی پررنگ داشت. او از همین پرونده توانست رفاقتش با سپ بلاتر را کلید بزند. شیخ به واسطه همین پرونده بود که توانست شیخ سلمان بحرینی را رئیس فوتبال آسیا کند. او حالا با گذشت دو سال خودش وارد بازی شده . او از منطقه غرب آسیا خواهان کرسی نایب رئیسی آسیا شده است. جایی که برای بدست اوردن کرسی اش با نماینده قطر و عربستان رقابت دارد. رقابتی که پیروزی در آن چندان هم دور از دسترس نیست چون شیخ این قدر در فوتبال آسیا رای دارد که بتواند مثلا در زون مرکزی طوری برنامه ریزی کند که همه به نفع کفاشیان کنار برود و 7 رای در این منطقه داشته باشد. او آرای آسه آن و شرق را هم به طور کامل در اختیار دارد و غیر از 7 رای در غرب آسیا که متعلق به شاهزاده سعودی است ، می تواند باقی آرا را به دست بیاورد.

اما حضور در صندلی نایب رئیسی آسیا چه اهمیتی برای این مرد دارد؟ او چرا خود را اینگونه هزینه کرده است؟ او که این روزها برای بلاتر رای جمع می کند تا پیرمرد 78 ساله سوییسی بتواند از پس رقبایی چون فیگو و شاهزاده علی بر بیاید. اصلا با نفوذ شیخ کویتی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از نایب رئیس اردنی اش دفاع نمی کند و می خواهند به بلاتر رای بدهند.

شیخ احمد می خواهد به هیات رئیسه ای اف سی برود ، او بلافاصله می خواهد کرسی نایب رئیسی آسیا در فیفا را که این روزها دوست سال های قبلش پرنس علی در اختیار دارد را از او بگیرد. پرنس علی که با حمایت های رفیق کویتی توانست این جایگاه را بدست بیاورد . در سال 2011 بود که او توانست صاحب این کرسی شود . زمانی که سعیدلو هم می خواست نایب رئیس آسیا باشد و به اصرار همین شیخ کویتی ، مانع از حضور کفاشیان در انتخابات شد. کفاشیان که آن روزها متهم بود به دوستی با بن همام.

روزها گذشته اند و تمام مناسبات در فوتبال آسیا تغییر کرده است.

حالا شیخ در فوتبال آسیا سه رفیق صمیمی دارد سلطان زاده مالزیایی ، علی کفاشیان و شیخ سلمان بحرینی . 3 نفری که باید با هم کمک کنند تا او به هدف بزرگش برسد. هدفی که به نظر می رسد برایش با بلاتر به توافق رسیده است. او صندلی ریاست فیفا را در نظر دارد. ریاستی که البته احتمالا 4 سال دیگر باید برایش محقق شود. زمانی که دیگر قرار نیست بلاتر در بازی باشد. جایی که میشل پلاتینی از حالا برایش برنامه دارد اما بلاتر حتی بعد از نبودنش هم نمی خواهد فوتبال به دست پلاتینی بیفتد و برای جانشینی خود هم موروث انتخاب کرده است.

مرد کویتی با جیب های پر از پولش آیا می تواند از حالا بازی را طوری پیش ببرد که بتواند جای بلاتر را بگیرد؟

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =