خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد جان فاینر ، گزارشگر امور خارجی سابق روزنامه واشنگتن پست را به عنوان رئیس جدید کارکنان خود تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، فاینر که تاکنون معاون رئیس ستاد کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا بود در سفرهای خارجی ، جان کری را همراهی می کند و در بیشتر دیدارهای او نیز حضور دارد.
یک مقام ارشد آمریکایی گفت فاینر جانشین دیوید وید David Wade می شود که از سمت خود کناره گیری کرده است اما همچنان به همراهی کری ادامه خواهد داد.
کری در نامه ای به وزارت امور خارجه آمریکا که نسخه ای از آن به رویترز رسید گفت :«ما در دو سال آینده کار زیادی داریم که ادامه مذاکرات هسته ای با ایران ، تعیین مسیر حرکت به جلو با هند، گفتگوهای راهبردی آینده ما با چین و تلاش ها برای عادی سازی روابط با کوبا از جمله آنها هستند.»
فاینر که در گذشته در کاخ سفید مشاور جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و تونی بلینکن معاون سابق مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود، اخبار حمله نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 ، کشمکش های اسرائیل با لبنان در سال 2006 و غزه در سال 2009 و نیز جنگ روسیه با گرجستان در سال 2008 را پوشش می داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =