ایسنا نوشت:

وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش پس از نابودی آثار باستانی شهر موصل اکنون دست به تخریب و نابودی شهر باستانی "نمرود" واقع در شمال عراق زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، این وزارتخانه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش پس از نابودی آثار تاریخی و باستانی در موصل اکنون با ابزارآلات سنگین خود در حال تخریب و نابودی کامل شهر تاریخی نمرود است.

وزارت گردشگری عراق ضمن محکومیت شدید این اقدامات، از شورای امنیت خواست تا به منظور حمایت از آثار باستانی و تمدن عراق و جلوگیری از این جنایات علیه فرهنگ و بشریت، نشست فوق العاده‌ای را برگزار کند.

همزمان، یکی ازمسئولان وزارت گردشگری عراق اعلام کرد که داعش پس از تخریب این آثار باستانی کامیون‌های حمل بار خود را در شهر نمرود مستقر کرده و پیش بینی می‌شود که این آثار تاریخی و باستانی را به مکان های دیگری منتقل کند.

این مسئول اعلام کرد که قدمت این آثار باستانی به قرن 13 پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و این آثار در فاصله 30 مایلی جنوب شرق شهر موصل قرار دارد.

درهمین راستا، سازمان یونسکو نابودی و تخریب شهر باستانی نمرود به دست گروه تروریستی داعش را یک "جنایت جنگی" خواند.

مرجعیت دینی عراق نیز در پی تخریب آثار باستانی توسط گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این اقدام داعش نشان دهنده‌ی دشمنی وخصومت داعش با گذشته، حال و آینده‌ی عراق است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =