نسیم آنلاین نوشت:

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت رسما اعلام کرده که برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت در سال آینده ندارد و مجلس نیز بصورت جدی مخالف بالا رفتن نرخ بنزین است.

علی مروی در خصوص شایعات موجود مبنی بر احتمال افزایش نرخ بنزین از ابتدای سال آینده، گفت: دولت رسما اعلام کرده که برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت در سال آینده ندارد و مجلس نیز بصورت جدی مخالف بالا رفتن نرخ بنزین است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون انرژی مجلس، موافق افزایش قیمت هیچکدام از فراورده های نفتی نیست، اکنون در قانون هدفمندی هم سقف هزینه و درآمدی ثابت مانده، پس با این شرایط ضرورتی برای بازنگری در نرخ ها وجود ندارد و ما نیز مخالف آن هستیم.

او با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور، امکان افزایش نرخ سوخت وجود ندارد، گفت: در این شرایط باید به جای تغییر در نرخ ها، بهره وری را افزایش داد که ثمره آن استفاده مناسب تر از انرژی است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دولت از نظر قانونی اختیار افزایش قیمت ها را دارد، گفت: بر اساس قانون مصوب شده در مجلس هشتم، این اجازه به دولت داده شده، اما بر اساس اعلام سخنگوی دولت، احتمال افزایش نرخ سوخت در سال 94 منتفی است.

به گفته نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، دولت می تواند قیمت فراورده های نفتی را تا 90 درصد فوب خلیج فارس و نرخ برق را به میزان قیمت تمام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه افزایش دهد، اما آنطور که از شواهد پیداست در سال آتی، افزایش نرخی را شاهد نخواهیم بود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =