شعار سال 93 رهبری تا چه اندازه محقق شده است؟حمید رضا ترقی پاسخ می دهد

حمیدرضا ترقی گفت:در زمینه فرهنگی که بخش مهم شعار سال بود،هم چنان دغدغه علما و مقام معظم رهبری هنوز برطرف نشده است و هم چنان در بودجه سال 94 باز هم شاهد مظلومیت بخش فرهنگی هستیم.

حمید رضا ترقی مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین از کم کاری مسئولین کشور در قبال تحقق شعار سال گله مندی کرد و گفت:همانطور که می دانید علیرغم اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری با این شعار به مسئولان کشور ابلاغ شد ، به طور طبیعی برای اجرایی شدن اش نیازمند این بود که دولت لایحه ای را در رابطه با اجرای این سیاست ها به مجلس ارائه بدهد ،که متاسفانه تا این تاریخ هنوز اقدامی در این رابطه نشده است.

وی در ادامه افزود:طبیعتا نمایندگان مجلس،علاوه بر تذکراتی که در خصوص تحقق "اقتصاد مقاومتی "می دادند باید در صورت تاخیر دولت، خودشان هم نسبت به تهیه طرحی برای اجرایی کردن" اقتصاد مقاومتی"  اقدام می کردند.متاسفانه نمایندگان پارلمان هم در راستای تحقق این شعار اقدامی انجام نداند.

ترقی بیان کرد:درتهیه بودجه سال 94، حد اقل باید به این مسئله توجه ویژه می شد ، با توجه به گزارش هایی که از جلسات بودجه می رسد به نظر می آید که آن هم تبیین کننده ی سیاست های "اقتصاد مقاومتی" نمی باشد و این بحث بسیار جزئی و کم در سیاستها در بودجه سال 94 مورد توجه قرار گرفته است .اگر کاهش قیمت نفت در بازار جهانی نبود دولت مجبور نمی شد که وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهد، بنابراین در بعد توجه به اقتصاد، خصوصا "اقتصاد مقاومتی" و شعار امسال هیچ کار اساسی و جدی صورت نگرفته است. اما در بعد توجه به اقتصاد و محور بودن موضوع اقتصاد کشور در سال 93 تلاشی را دولت در این زمینه انجام داده است که این تلاش متمرکز بر روی رفع تحریم ها از طریق تداوم مذاکرات و به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای بود. دراین راستا  مذاکرات موجب شد در حد هفت الی هشت میلیارد دلار از وجوه بلوک شده ما در حین مذاکرات به صورت فایناس و تبادل کالا انجام شود.

29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    14 1
    واقعا بعد از سال ٨٤ ديگه خبري از آقاي ترقي نبود واقعا آخر بي انصافيه بعد از هشت سال سكوت دوباره شروع به انتقاد كردن
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    6 1
    احمدی نژاد کدومش رو محقق کرد که حالا از اقای روحانی انتقاد میکنین؟ مگه نه این بود که هر سال کلی بنر زدن و آخرش هم نتیجه برعکس بود با کلی اختلاس اقتصادی
  • سناتور IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    6 0
    لطفا از مردم در قالب کامنت یا از مسولین سوال کنید که کدام سازمان های دولتی یا غیر دولتی شعار عزم ملی و مدیریت جهادی را در عمل بیشتر اجرا کرده اند.