ایرنا نوشت:

رییس جمهوری سوریه، غربی ها را فاقد هرگونه اراده ای برای مبارزه با ترویسم دانست و گفت: نظام بین الملل که شورای امنیت و سازمان ملل متحد نماینده آن هستند و باید مشکلات را حل و از استقلال کشور ها دفاع و از بروز جنگ جلوگیری کنند، در انجام وظایفشان شکست خورده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیون رسمی پرتغال افزود: معارضان میانه رو یک توهم است و کسانی که در میدان تروریست ها بازی می کنند همان داعش و جبهه النصره و گروههای کوچک تر هستند.

وی تصمیم آمریکا برای آموزش پنج هزار جنگجو در سوریه را مصداقی دیگر از حمایت این کشور از تروریست ها خواند و گفت: غربی ها اراده ای برای مبارزه با تروریسم ندارند.

بشار اسد گفت: سوریه به لطف حمایت های مردم توانسته است در برابر توطئه های کشورهای غربی و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس پیروز شود.

وی افزود: کشورهای غربی ادعا می کنند که نظام حاکم و دیکتاتور سوریه مردمش را قتل عام می کند و مردم سوریه در کنار کشورهای غربی و منطقه بشار اسد را نمی خواهند و اگر این ادعا ها درست است، دولت چگونه تاکنون توانسته است در برابر مخالفان پیروز شود.

رییس جمهوری سوریه گفت: من مانند بقیه مردم، فردی عادی هستم و تنها با حمایت واقعی مردم سوریه چهار سال توانستم در برابر همه دشمنان ایستادگی و کشور را در برابر توطئه ها و دسیسه های خارجی و داخلی حفظ کنم.

بشار اسد اظهار کرد: مردم بزرگ ترین و اصلی ترین حامی نظام سوریه هستند و این بدان معنا نیست که همه اقشار و اقوام سوری حامی دولت هستند و باید بپذیریم در کنار معدود مخالفان دولت، بخش اعظمی از سوری ها از دولت و نظام حاکم در برابر جنایت های گروههای تروریستی حمایت می کنند.

وی درباره اوضاع داخلی سوریه نیز گفت: سوریه در چهار سال گذشته کشوری ناموفق و شکست خورده نبوده است و با وجود همه مشکلات داخلی نهاد ها و مراکز دولتی با قدرت فعالیت می کنند، حقوق همه کارکنان دولت حتی کسانی که در مناطق تحت اشغال تروریست های داعش هستند به موقع پرداخت می شود و کشور همچنان فعال و پابرجاست.

بشار اسد تصریح کرد: مردم سوریه به ادامه حمایت از دولت، مبارزه قاطع با تروریسم، نابودی کامل آنها و آزادی همه مناطق از اشغال گروههایی تروریستی تکفیری مصمم هستند.

وی گفت: گزارش هایی که برخی رسانه های غربی درباره شمار قربانیان جنگ در سوریه مطرح می کنند نادرست و اغراق آمیز است.

بشار اسد در این گفت وگوی تلویزیونی، بار دیگر کشور ها غربی را به حمایت از گروههای تروریستی در سوریه متهم و تاکید کرد: تروریست های تکفیری که با ارتش و مردم سوریه مقابله می کنند از حمایت مالی و نظامی گسترده کشورهای منطقه یعنی عربستان سعودی، قطر و ترکیه برخوردار هستند.

وی همچنین درباره موضع دولت فرانسه در قبال بحران سوریه اظهار داشت: تامین منافع مالی، مسئولان فرانسه را وادار کرده است تا برخی ارزش های انسانی مانند آزادی، برادری، دموکراسی و برخی مسایل دیگر را به نفت و دلار ترجیح دهند.

رییس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: فرانسه فقط برای حفظ روابط با کشورهای عربی حوزه خلیج و تامین منافع مالی خود، از گروههای مسلح در سوریه برای سرنگونی نظام حاکم حمایت می کند.

وی درباره راهکار پیشنهادی دمشق برای پایان دادن به مناقشه طولانی مدت این کشور گفت: راه حل سیاسی بهترین گزینه برای حل بحران سوریه است اما آنچه که در کنفرانس ژنو برای حل سیاسی بحران سوریه ارایه شد راهبرد ایده آلی نبود که ما انتظار آن را داشتیم.

بشار اسد گفت: دمشق هیچ دخالتی در انتخاب اعضای هیئت مخالفان سوری در کنفرانس ژنو نداشت و این هیئت از جانب کشورهای غربی، ترکیه، عربستان و قطر گزینش شدند و در واقع نمی توان آنان را مخالفان داخلی سوریه نامید.

وی تصریح کرد که راه حل سیاسی باید با حضور همه طرف های سوری برگزار شود نه افرادی که مورد قبول کشورهای غربی و عربی هستند.

رییس جمهوری سوریه درباره نشست اخیر نمایندگان دولت و برخی از معارضان سوریه در مسکو گفت: ما مسایل مشترک زیادی با برخی از مخالفان خود داریم اما نشست مسکو تنها سرآغازی برای گفتگوهای دوجانبه بود و بی شک حل اختلاف ها و رسیدن به تفاهم نهایی نیازمند زمان بیشتری است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =