مهر نوشت:

نشست رسمی ایران و کشورهای ۱+۵ در سطح معاونان بعد از ظهر امروز به وقت محلی در مونترو سوئیس برگزار خواهد شد .

نشست رسمی ایران و کشورهای ۱+۵ در سطح معاونان بعد از ظهر امروز به وقت محلی در مونترو سوئیس برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش همچنین دیدار های دو جانبه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان روسی و چینی نیز امروز در مونترو برگزار خواهد شد.

شب گذشته معاونان وزیر امور خارجه کشورمان نشست حدود سه ساعته ای را با معاونان وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان داشتند.

گفتگوهای هسته ای ایران در مونترو سوئیس از روز دوشنبه آغاز شد. گفتگوهای دو جانبه ایران و آمریکا در طول سه روز در سطح وزرا، معاونان و کارشناسان با حضور حسین فریدون و هلگا اشمید برگزار شد.

در پایان گفتگوهای ایران و آمریکا وزیر امور خارجه آمریکا امروز به عربستان سفر کرده و گفته می شود گزارشی از روند پرونده هسته ای ایران به وزرای خارجه کشورهای خلیج فارس داده است.

جان کری قرار است با همتایان اروپایی خود نیز درباره گفتگوهای هسته ای ایران مذاکراتی را داشته باشد.

دور آتی مذاکرات ایران و آمریکا قرار است از ۲۴ تا ۲۹ اسفند ماه (۱۵ تا ۲۰ مارس) خواهد بود. در حالی که هنوز مکانی برای مذاکرات دور آتی در نظر گرفته نشده است اما به نظر می رسد که وزرای خارجه ایران و آمریکا در مرحله حساس مذاکرات هسته ای در پایان اسفند ماه روزهای تاریخی را در پیش رو دارند.

گزارش ها از مذاکرات هسته ای اخیر حاکی از پیشرفت هایی است که همچنان جای گفتگو و مذاکره دارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته با شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا مصاحبه کرد. وی در گفتگو با «آن کوری» مجری این شبکه تاکید کرد ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست و در صورت اجرای تعهدات طرف مقابل و لغو تحریم های اقتصادی، دستیابی به توافق بسیار نزدیک خواهد بود.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران در فناوری هسته ای صلح آمیز تاکید کرد: ما نمی خواهیم سلاح هسته ای بسازیم، ما باور نداریم که سلاح هسته ای می تواند امنیت بیاورد، به ویژه برای ما. ظریف در ادامه شرط دستیابی به توافق را درک متقابل و رفع فضای هراس انگیزی در مورد برنامه هسته ای ایران دانست.

وزیر خارجه ایران در ادامه تاکید کرد مذاکرات هسته ای پیشرفت داشته و دو طرف برای دستیابی به یک توافق بسیار نزدیک شده اند با این حال جزئیاتی وجود دارد که باید روی آن کار شود.

وی با اشاره به اظهارات «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد اگر مذاکرات به یک تصمیم سیاسی منجر شود رسیدن به چنین توافقی شدنی است.

در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا گفته است : مذاکرات هسته‌ای با ایران شاهد پیشرفت‌هایی بوده، اما همچنان «شکاف‌های چشم‌گیر» وجود دارد.

وی در این رابطه افزود: ما پیشرفت‌هایی نسبت به جایی که قبلا بودیم، انجام دادیم. هنوز شکاف‌های قابل توجهی باقی مانده و لازم است که تصمیمات مهمی اتخاذ شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =