دانشگاه الازهر: داعش با خوارج دوران امیرالمؤمنین(ع) هیچ فرقی ندارد

خبرگزاری حوزه نوشت:

دانشگاه الازهر مصر در بیانیه ای اعلام کرد که هدف داعش از جذب جوانان به گروه گمراه خویش و فریب دادن آنها بر هم زدن نظم و امنیت کشورهای اسلامی و هدف قرار دادن جوانانی است که ستون امت هستند. آنها این کار خود را با شعارهای اسلامی انجام می دهند در حالی که اسلام از اقدامات و تفکر داعش بیزار است.

دانشگاه الازهر در این بیانیه خود از جوانان مسلمان خواسته فریب تبلیغات دروغین این تندروهای نادان را نخورند چون تکفیری ها چیزی از دین و تعالیم دینی نمی دانند. در بیانیه همچنین آمده افراد معروف به داعش، از خوارج زمان و آشوبگر هستند و از این رو تمام حاکمان وظیفه دارند با آنها بجنگند و مردم را از شر و فتنه آنها حفظ کنند. تروریست های داعش همان خوارجی هستندکه علیه امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب قیام کردند و ایشان را متهم به کفر کردند و سایر اصحاب پیامبر(ص) را نیز متهم به کفر کردند و علاوه بر آن تمام مخالفان خود را نیز متهم به کفر کردند. آنها هر کسی را که به صفوف آنها ملحق نشد کافر دانستند اما حتی یک نفر از اهل بیت رسول خدا(ص) یا مهاجران با انصار و یا اصحاب رسول خدا به آنها نپیوست.

الازهر ضمن انتقاد از سازمان های تندرو و افراطی و تروریستی که به نام اسلام سخن می گویند گفت: آنها به گونه ای سخن می گویند که گویی درباره دینی صحبت می کنند که مردم و علمای امت چیزی از آن نمی دانند.

در این بیانیه همچنین آمده است: هدف آنها از این حملات، تخریب چهره اسلام و ارائه تصویری زشت از اسلام و آموزه های پیامبر است. آنها تصویری همراه با نفرت و کینه از اسلام به جهانیان نشان داده اند و اسلام را به عنوان دینی خونریز و وحشی معرفی کرده اند که پیروان خود را به قتل و خونریزی دعوت می کند در حالی که دین اسلام از این اقدامات بیزار است.

الازهر از تمام جوانان و بزرگان مسلمان و تمام سازمان های اسلامی و سازمان های دولتی اسلامی خواسته در این شرایط حساس با هم متحد شوند و در یک جبهه در برابر این خطر بزرگ پیش روی امت اسلامی بایستند. این خطر می خواهد ذهن پاک جوانان امت را بدزدد. الازهر همچنین به تمام مردم مسلمان جهان هشدار می دهد که در برابر این تفکرات افراطی و ناصواب کاملا مراقب و هوشیار باشند و برای روشن شدن مسایل به علمای دینی آگاه مراجعه کنند تا پاسخ یاوه گویی های این تروریست ها را از علما دریافت کنند؛ چرا که تروریست ها شعارهایی را تکرار می کنند که ربطی به دین ندارد و موجب تخریب دین می باشد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    5 4
    نه؛ داعشی های نادان و جنایتکار، فرزندان مدرنیسم هستند و از دل آن برخاسته اند و بیشترشان تحصیلات خیلی بالا دارند و در اروپا و آمریکا بزرگ شده اند