معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه دریاچه ارومیه از اهمیت فراوانی برای کشور برخوردار است گفت: نجات و حفظ دریاچه ارومیه از نظر رییس جمهور و همه اعضای دولت جزو اولویت‌های نخست و برنامه های اصلی کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ اسحاق جهانگیری عصر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید براینکه همه باید نجات دریاچه ارومیه را وجهه همت خود قرار دهند گفت: دستگاهها و بخشهای مرتبط با دریاچه ارومیه، همه توان و منابع خود را برای این کار پراهمیت بکار گیرند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با قدردانی از ستاد احیای دریاچه ارومیه و همه دستگاههای مرتبط با این موضوع گفت: حساسیت دست اندرکاران ستاد، قابل تحسین است و امیدوارم با جدیتی که در این دوستان وجود دارد، شاهد اقدامات موثر در جهت نجات دریاچه ارومیه باشیم.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان نیز حضور داشتند، عیسی کلانتری دبیر کارگروه و مجری طرح نجات دریاچه ارومیه، گزارشی از آخرین وضعیت این دریاچه و اهم اقدامات اجرایی صورت گرفته ارائه کرد.

در این گزارش رها سازی آب از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، لایروبی رودخانه های منتهی به دریاچه، طرح انتقال آب از برخی سدها به دریاچه و شناسایی و تثبیت کانونهای تولید ریزگرد از جمله اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه ذکرشد و چالشهای پیش رو و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرحهای اولویتدار برای نجات دریاچه ارومیه بیان گردید.

در این نشست همچنین گزارشی از پیش بینی وضعیت احتمالی دریاچه در سال آتی، روند تغییرات تراز دریاچه در سالهای اخیر، اهم اقدامات کارگروه ملی در یکسال گذشته و آخرین وضعیت اعتبارات مصوب احیای این دریاچه به تفکیک پروژه های اولویت دار ارائه شد.

در ادامه این جلسه پس از معرفی طرحهای اولویت دار برای نجات دریاچه ارومیه و بحث و بررسی درخصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرحها، مقرر شد طی روزهای آینده هماهنگی های لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز صورت گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    7 1
    تا حالا که فقط حرف زده شده ودر عمل دریاچه رو به نابودیه
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    7 1
    دریاچه خشک شد ، همش دروغ همش وعده ، فقط اگه اون آب معدنی که تو این سمینارهای ، مثلاً نجات دریاچه ارومیه آقایان وخانمهای به اصطلاح کارشناس نوش جون میکنند رو میرختن تو دریاچه از این گربه رقصانی ها و دغل بازی ها فایده اش بیشتر بود،حالا به سلامتی یک نفس راحت بکشید
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      0 0
      با احترام فراوان عرض میکنم دوست عزیز این لحن صحبت شما پسندیده نیست.
  • حمید A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    6 1
    پنجاه سال دیگر چه جوابی داریم که به نسلهای بعدی بدیم برای انان ازایران چی داریم که به اونها بدیم در تفسیرها شون فکر میکنید چی میگن؟