معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد که زمانی مدیرمسئول روزنامه جام‌جم بود در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید این مجموعه سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین انتظامی در این برنامه که چهارشنبه ۱۳ اسفند برگزار شد، روزنامه جام جم را مصداق عشق اول برای خود دانست.

مراسم تودیع بیژن مقدم و معارفه مراد عنادی مدیران مسئول قدیم و جدید روزنامه جام جم پیش از ظهر چهارشنبه 13 اسفندماه برگزار شد. حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، محمدحسین صفارهرندی روزنامه نگار و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام موسوی معاون استان ها و امور مجلس صداو سیما و محمدحسین صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما و همچنین جمعی از اهالی رسانه در این مراسم حضور پیدا کردند.

براساس گزارش «مهر» حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: اولین سابقه مدیریتی من در حوزه حرفه ای با جام جم آغاز شد و از این طیف این روزنامه مصداق عشق اول را برای من دارد و نمی توانم حس درونی خود را نسبت به این رسانه نازنین انکار کنم.

او به بیژن مقدم مدیر مسئول سابق جام جم خسته نباشید گفت و با اشاره به سابقه آشنایی خود با مقدم از اوایل دهه ۷۰، اخلاق خوب، تواضع، حرّیت و تسلط حرفه ای به کار مطبوعاتی را از ویژگی های او عنوان کرد.

او همچنین گفت: طی چند سال گذشته من هر زمان زحمتی برای آقای مقدم داشتم، ایشان با روحیه باز می پذیرفت؛ حدود ۲ سال و نیم پیش که از آقای مقدم برای همکاری در نهاد نمایندگی مدیران مسئول مطبوعات در هیات نظارت بر مطبوعات خواستم که کمک کند، آقای مقدم بسیار همکاری کرد و در کارگروه توسعه مطبوعات هم از نظرات موثر ایشان بهره مند شدیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین با اشاره به سوابق فعالیت‌های رسانه‌ای مراد عنادی سردبیر تهران تایمز و مدیرمسئول جدید روزنامه جام جم برای او در این مسئولیت تازه هم آرزوی توفیق کرد.

در این برنامه همچنین محمدحسین صفارهرندی سردبیر اسبق روزنامه کیهان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از تلاش‌های بیژن مقدم در ۸ سال و نیم مسئولیتش در روزنامه جام جم گفت: من می فهمم که چه خون دلی باید خورد تا یک شماره از یک روزنامه دربیاید. آقای مقدم را حدود ۲۰ سال است که از نزدیک می‌شناسم از زمانی که ایشان عضو موثر اداره خبرگزاری فارس بود و من هم عضو یک شورای مشورتی در ارتباط با این خبرگزاری بودم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در دوره ای که وزارت ارشاد بر عهده من قرار گرفت، فردی مناسب تر از آقای مقدم برای تصدی روزنامه ایران نیافتم در یک مقطع دیگر هم شاهد حضور ایشان در عرصه هایی بوده ام که آن هم بی‌ارتباط با کار رسانه نبود ولی سبقه عمل سیاسی در آن برجسته‌تر بود و همکاران ایشان در جمعیت ایثارگران، شهادت می دهند که آقای مقدم دارای روحیه ای استوار در زمینه عمل انقلابی است.

صفارهرندی گفت: خیلی‌ها در پسِ ابهام خودشان را پنهان می‌کنند ولی روزنامه نگاران زندگی عریانی دارند و لذا قدر کسانی را که چنین هستند، باید بیشتر دانست.

وی بیژن مقدم را یک فرد حرّ و آزاده هم در کار رسانه ای و هم در زندگی و سلوک اجتماعی توصیف کرد و یادآور شد: قضاوت من به عنوان یک رفیق از آقای مقدم این است که او با وجود اصرار بر حفظ اصول و مبانی اعتقادی خودش، در عین حال این خصیصه را داشته که چشم بر واقعیات نبندد؛ واقعیتی که ممکن است موافق طبع آدمی نباشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته این نگرش ممکن است آسیب هایی هم داشته باشد از جمله اینکه آدم به مبانی اعتقادی خودش بی اعتنا شود ولی آقای مقدم همانطور که گفتم از یک حرّیت برخوردار بوده است. حرّیت البته با هرهری مسلکی متفاوت است و من آقای مقدم را اینگونه (هرهری مسلک) ندیدم.

وی همچنین برای مراد عنادی در پیشبرد بهتر فعالیت های موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم آرزوی توفیق کرد.

همچنین در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با تایید بر سخنان صفارهرندی در مورد بیژن مقدم، به مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم خسته نباشید گفت و به شوخی در مورد مدیرمسئول جدید این روزنامه هم یادآور شد: تنه آقای عنادی به تن من خورده است و ایشان یکبار در یک برنامه تلویزیونی، هر کاری که خواستند با من کردند! من برای ایشان هم آرزوی توفیق می کنم.

دعایی همچنین گفت: می خواهم بگویم که من هم در مسیر خدمتی که به من محول شده است، سعی کرده‌ام وفا و ادب را نسبت به دوستان و یاران قدیمی خودم حفظ کنم.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات همچنین با نقل خاطره‌ای در مورد زنده‌یاد دکتر حسن حبیبی گفت: در پایان دوره اول مجلس شورای اسلامی، آقای حبیبی نماینده تهران بود اما برای دوره بعد ثبت نام نکرده بود، من ۲ روز قبل خدمت آقای حبیبی رفتم و گفتم که اگر لایق می‌دانید، من می‌خواهم پیشنهاد بدهم که شما دفتر کارتان را به روزنامه اطلاعات منتقل کنید تا این مراجعات مردمی که در مجلس داشته اید، به اینجا منتقل شود.

وی سپس خطاب به مقدم مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم گفت: آقای مقدم! موسسه اطلاعات نزدیک ترین جایی است که می تواند در خدمت شما باشد.

همچنین در این برنامه مهدی فضائلی مدیر انتشارات سروش با اشاره به تفاوت های مجالس ختم و برنامه های تودیع و معارفه گفت: در آن مجالس معمولا فردی که رفته است، تنها یادش گرامی داشته می شود و خودش دستش از دنیا کوتاه است اما در این مجالس فردی که رفته، همچنان در قید حیات است و هنوز امکان خدمت را دارد. ضمن اینکه به این مجالس یک فرد جدید وارد می شود برخلاف مجالس ختم!

وی سپس با اشاره به سابقه آشنایی خود با بیژن مقدم مدیرمسئول سابق روزنامه جام جم گفت: حدود ۳۰ سال سابقه دوستی، ۲۵ سال سابقه رفاقت، صمیمیت و ۱۳ سال سابقه همکاری با آقای مقدم دارم و باید بگویم آنچه از ایشان در ذهن دارم، همه خیر است.

فضائلی اضافه کرد: خیلی ها هستند که بخش زیادی از شخصیت شان به جایگاهی که در آن گرفته اند گره خورده و وقتی از آن جایگاه می‌روند تنزل می کنند ولی افرادی هستند که شخصیت حقیقی شان فراتر از موقعیت حقوقی آنها است؛ شخصیت حقیقی آقای مقدم هم متصل به جایگاه حقوقی اش نبوده است.

وی همچنین با اشاره به سابقه ۱۰ ساله آشنایی خود با مراد عنادی مدیرمسئول جدید روزنامه جام جم برای وی آرزوی توفیق کرد.

در این برنامه همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم معاون مجلس و امور استان های سازمان صداوسیما در سخنانی با بیان اینکه جام جم در دوره مسئولیت آقای مقدم توسعه کمی و کیفی داشته است گفت: روزنامه اگرچه به عنوان مکمل رسانه ملی عمل می کرد، اما در سپهر رسانه های مکتوب هم به عنوان یک رسانه مستقل و تاثیرگذار همواره مطرح بوده است.

وی ادامه داد: در این دوره از ظرفیت های جام جم خوب استفاده شد و آقای مقدم در همه ابعاد عملکردی مسعسع و درخشان از خودش به جای گذاشت.

معاون مجلس و امور استان های سازمان صداوسیما همچنین اظهار امیدواری کرد که روزنامه جام جم در دوره مدیریت مراد عنادی هم این مسیر خوب گذشته را ادامه دهد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =