رییس جمهور خودروی دوستدار محیط‌ زیست دونیرو  را رونمایی کرد

رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با حضور رییس جمهوری، از خودروی دوستدار طبیعت با عنوان دونیرو که یکی از طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی است رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیمان صالحی، رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توضیح این طرح، بیان کرد: خودروی دونیرو توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و با کارفرمایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید و امروز با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت رونمایی شد.

او گفت: خودروی دو نیرو، هیبریدی است و با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت 85 کیلومتر حرکت می کند. همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از این موتور تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد.

صالحی در خصوص اهداف ساخت این خودرو، گفت: خودروی دو نیرو یک خودروی دوستدار محیط زیست است و برای حفظ محیط زیست کاربرد دارد و باعث کاهش آلایندگی های محیطی نیز می شود.

رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی درباره اعتبار این طرح، بیان کرد: با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران 90 میلیارد ریال برای این طرح کلان ملی هزینه شده است.

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    1 0
    به همت دانشمندان جوان ایرانی دوباره چرخ تختراع شد
  • سناتور IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    4 0
    9 میلیارد تومن هزینه شده ؟؟؟؟؟؟ حالا کی میاد تو بازار؟
  • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    1 0
    اسمش رو بذارید،موراشیرا
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 1
    85کیلومتر باچند ساعت شارژ؟ خسته نشین یه وقت ، نیم دور تو تهران بزنی باید هلش بدی که