ایسنا نوشت:

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: 70 سال است که تجاوزگری‌های اسرائیل خواب را از چشم جهان ربوده آن وقت نتانیاهو صحبت از صلح جهانی می‌کند.

پیروز مجتهدزاده با اشاره به صحبت‌های روز گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفت: نتانیاهو در تفکرات کودکانه خود چون احساس می‌کند ایالات متحده آمریکا قرار است با ایران به توافق‌هایی دست یابد برای تخریب زمینه‌های هرگونه تفاهمی تلاش می‌کند گزینه جنگ را قوی‌تر از گذشته به نمایش بگذارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: مطالب نتانیاهو در درجه اول اهانت به استقلال سیاسی آمریکا برای تصمیم‌گیری در روابط خارجی و درجه دوم اهانت به فهم و شعور ملت آمریکا بود. در تمام صحبت‌های نتانیاهو مشخص بود که از احتمال توافق بین ایالات متحده آمریکا با ایران که مغایر خواسته‌های آنها باشد واهمه دارد.

او با بیان اینکه ادعای نخواستن انرژی هسته‌ای در داخل ایران نوعی همسویی با گفته‌های نتانیاهو است، گفت: نباید فراموش کنیم که روند غنی‌سازی اورانیوم در ایران تحت فشارهای تبلیغات اسرائیل و در آن زمان آمریکا انجام شد و پس از آن مدتی سکوت برقرار می‌شود و طرف غربی که ایالات متحده هم در راس آنها بود به سمت حل پرونده هسته‌ای ایران به صورت مسالمت‌آمیز رفتند و برای رسیدن به اهداف خود با ایران وارد مذاکره شدند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اسرائیل و شخص نتانیاهو در تمام مراحل مذاکره هسته‌ای ایران با 1+5 تلاش می‌کردند کارشکنی و ایجاد اختلال کنند و تحریکاتی را انجام می‌دادند که مذاکرات به سمت شکست برود و در این مسیر حتی از عربستان سعودی و وزیر خارجه این کشور هم به عنوان اهرم فشاری علیه ما استفاده می‌کنند و امروز هم صحبت از نخواستن انرژی هسته‌ای در ایران در راستای همان اهدافی است که روز گذشته در کنگره آمریکا مطرح شد.

مجتهدزاده با تصریح بر اینکه هیچ نکته مهمی در صحبت‌های نتانیاهو در کنگره آمریکا وجود نداشت، گفت: آنچه نتانیاهو شب گذشته در کنگره آمریکا به نمایش گذاشت تنها بخارات سر او و آسمان ریسمان بافی و دروغ‌های پشت سر هم بود و حتی مرتب از تجاوز به سرزمین‌های دیگری می‌گفت. حال این سوال مطرح است که دولت ایران به خاک کدام کشور تجاوز کرده است به نوار غزه یا کرانه باختری؟

او در پایان گفت: نتانیاهو در تمام طول سخنرانی خود در کنگره صحبت از صلح جهانی و ایران را خطری برای جهان معرفی می‌کرد . در حقیقت او با صحبت از صلح جهانی اشک تمساح می‌ریخت، در حالی‌که تجاوزگری‌های اسرائیل 70 سال است که خواب را از چشم مردم جهان ربوده است.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =